تعمیر مین برد تلویزیون توسط متخصصین اصفهان تی وی سرویس-تعمیر مین برد تلویزیون

تعمیر مین برد تلویزیون توسط متخصصین اصفهان تی وی سرویس-تعمیر مین برد تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس


نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی دراصفهان با دراختیار داشتن 15 تکنسین ماهر قادر است هرگونه اقدامات در زمینه تعمیر مین برد تلویزیون را با تعرفه مناسب ارایه دهد. تعمیر مین برد تلویزیون از جمله کارهای بسیار تخصصی می باشد که می بایست توسط تکنسین های مجرب در این حوزه انجام گیرد. همان طور که می دانید در دنیای امروز، تلویزیون ها به اشکال مختلفی از جمله ،LCD  LED و پلاسما تولید و در بازار عرضه می شوند. این تلویزیون های نسل جدید در درون خود بردهای گوناگونی دارند که هر کدام از آن ها وظیفه ای مختص به خود را دارند. مین برد در واقع اصلی ترین برد تلویزیون به حساب می آید. این برد در واقع دستور دهنده اصلی به قسمت های مختلف دستگاه می باشد. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در اصفهان با ارایه خدمات تعمیر مین برد تلویزیون از صرف هزینه مجدد برای خرید این قطعه و هدررفت سرمایه جلوگیری می کند.

مین برد تلویزیون 1قطعات مین برد تلویزیون

مین برد تلویزیون 2دلایل خرابی مین برد تلویزیون

مین برد تلویزیون 3نشانه های خرابی مین برد تلویزیون

وظیفه مین برد تلویزیون چیست؟ و از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

قطعات تشکیل دهنده مین برد تلویزیون-تعمیر مین برد تلویزیون

قطعات تشکیل دهنده مین برد تلویزیون-تعمیر مین برد تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس

مین برد تلویزیون 1قطعات مین برد تلویزیون

مین برد همان گونه که از نامش مشخص است وظایف زیادی بر عهده دارد و مانند مغز در بدن انسان می ماند. پورت‌های مختلفی همچون ورودی HDMI ،USB، ورودی صدا، تصویر، بخش‌های دریافت سیگنال از آنتن، حافظه رم و پردازشگر (CPU) بر روی این قطعه قرار دارند. تقریبا تمام دستوراتی که ما به عنوان استفاده کننده از تلویزیون به آن می‌دهیم، ابتدا توسط مین برد تجزیه و تحلیل می شود و سپس به تلویزیون و سایر قطعات داخل تلویزیون داده می شود. اگر در مین برد تلویزیون مشکلی وجود داشته باشد تجزیه و تحلیل دستورات به درستی انجام نمی شود. در صورت رخداد کوچکترین خرابی در این قطعه اصلی، عملکرد کلی تلویزیون با مشکل روبرو خواهد شد که باید به تعمیر مین برد تلویزیون و یا تعویض آن بپردازید. به این منظور می توانید به سایت esfahantvservice مراجعه کنید.

مین برد سیگنال‌های صوتی و تصویری را گرفته و سیگنال های آنالوگ را تبدیل به دیجیتال می کند. تقریبا همه ی ورودی‌های تصویری و صوتی به مین برد تلویزیون وصل میشود. در بعضی از مدل‌ها  ورودی‌ها به مادربرد وصل نمی شود، بلکه بر روی بردی جداگانه متصل می شود و سپس از طریق کابل‌های نوری به مادربرد متصل می گردد.

مین بردهای تلویزیون‌ انواع مختلفی دارند. اکثر تلویزیون ها دارای مین برد مخصوص خودشان هستند. یعنی مین بردهای دیگر دستگاه ها بر روی آن ها عملکرد صحیحی ندارند. درصورت نیاز به تعویض مین برد حتما باید از مین برد همان برند و مدل جایگزین شود. البته برخی از تلویزیون‌ها دارای مین برد مشترک و یکسان بوده و می توان از یک مدل مشترک در آن ها استفاده کرد. در نمایندگی تعمیرات تلویزیونی سونی در اصفهان می توانید از تعرفه تعمیر مین برد تلویزیون مطلع شوید.

محدوده ی عمر مین برد تلویزیون چه قدر است؟

همه ی قطعات الکترونیکی احتمال خرابی دارند و نیاز به تعمیر پیدا می کنند. تعمیر مین برد تلویزیون نیز از این احتمال مستثنی نیست. به طور کلی مین برد تلویزیون‌ها در حدود 20 هزار ساعت عمر دارند. در برخی از مواقع به دلیل استفاده نامناسب عمر مین بردها بسیار کم می‌شود. یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث خرابی و در نتیجه  لزوم تعمیر مین برد تلویزیون می‌گردد، استفاده مداوم از تلویزیون است، که موجب می شود گرمای زیادی ایجاد ‌شود. این گرما احتمال خرابی آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. همچنین در صورتی که تلویزیون هوشمند داشته باشید و به اینترنت متصلش کنید و وب گردی کنید به دلیل استفاده از WiFi  و LAN،  به چیپ اصلی دستگاه فشار بیشتری وارد می‌شود. در نتیجه منجر به سوختن مین برد می شود و می بایست به تعمیر مین برد تلویزیون اقدام کنیم. به همین دلیل استفاده زیاد از اینترنت توصیه نمی‌شود.

دلایل خرابی مین برد تلویزیون-تعمیر مین برد تلویزیون

دلایل خرابی مین برد تلویزیون-تعمیر مین برد تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس

مین برد تلویزیون 2دلایل خرابی مین برد تلویزیون

بررسی دیگر عواملی که باعث خرابی مین برد می شوند:

بیشتر تلویزیون‌ها دارای یک منو سرویس و تنظیمات می باشند که این منو برای رفع مشکل توسط تکنسین متخصص مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از چگونگی کار این تنظیمات اطلاعاتی ندارید به هیچ عنوان به سراغ آن نروید. انجام تنظیمات و تعمیر مین برد تلویزیون را به متخصص آن بسپارید.

درگاه‌های ورودی مثل  AV ،  HDMI یا USB  به طور مستقیم به مین برد تلویزیون وصل هستند. اتصال کابل های غیر اورجینال و غیر استاندارد و نامرغوب به تلویزیون، باعث سوختن cpu و در نهایت خرابی مین ‌برد می‌شود. در نتیجه بایستی به تعمیر مین برد تلویزیون اقدام کنیم.

نوسان‌های برق نیز ممکن است موجب ایجاد خرابی در مین برد شود. به این منظور توصیه می شود برای اتصال تلویزیون به برق حتما از محافظ برق مخصوص لوازم صوتی و تصویری استفاده شود.
آب‌خوردگی تلویزیون نیز می تواند بسیار آسیب زا باشد. برای جلوگیری از بروز این اتفاق همواره به هنگام حمل و نقل، تلویزیون را به درستی بسته بندی کنید.
همچنین ریخته شدن آب و مایعات بر روی تلویزیون توسط کودکان بسیار شایع است. مراقب فعالیت های کودکان در نزدیکی تلویزیون باشید.
استفاده از رسیور داخلی را تا حد امکان به حداقل برسانید. استفاده از رسیور داخلی به دلیل اتصال صفحه گیرنده، باعث خرابی مین برد تلویزیون می‌شود و باید برای  تعمیر مین برد تلویزیون اقدام کنیم.

با نشانه‌ های خرابی مین برد تلویزیون آشنا شوید :

معمول ترین ایرادات در تلویزیون‌ها، مربوط به خرابی مین برد و سوختن آن می‌باشد. در صورت رخداد این اتفاق، به طور معمول تلویزیون خاموش می شود. در واقع اگر در حال دیدن تلویزیون بودید و به صورت ناگهانی تلویزیون خاموش شد و بعد از روشن کردن مجدد دستگاه، چراغ پاور دستگاه چشمک زن شد و دستگاه دیگر روشن نشد، مشکل مربوط به خرابی مین برد تلویزیون و درنتیجه لزوم تعمیر مین برد تلویزیون است.

نشانه های خرابی مین برد تلویزیون-تعمیر مین برد تلویزیون

نشانه های خرابی مین برد تلویزیون-تعمیر مین برد تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس

مین برد تلویزیون 3نشانه های خرابی مین برد تلویزیون

قفل شدن روی حالت آماده باش: در صورتی که تلویزیون بر روی حالت آماده باش و چراغ قرمز رنگ قفل شده باشد و دستگاه روشن نشود، علت خرابی مربوط به cpu مین می‌باشد. برای رفع آن، لازمه که cpu را عوض کنید در این صورت مشکل برطرف شده و نیاز به تعویض مین برد نخواهید داشت. برای تعمیر مین برد تلویزیون می توانید از متخصصین در این حوزه کمک بگیرید.
نمایش لوگو و خاموش شدن تلویزیون: گاهی بعد از روشن کردن تلویزیون و نمایش لوگوی آن، دستگاه بلافاصله خاموش می گردد. اگر تلویزیون بر روی لوگو هنگ کند و یا بعد از بالا آمدن تصویر، تلویزیون خاموش و روشن شد در این صورت بهتر است که قطعه مین برد تلویزیون تعویض گردد. برای انجام انواع خدمات تعمیر مین برد تلویزیون با اصفهان تی وی سرویس در تماس باشید.
پاک شدن کانال های دستگاه: اگر بعد از هر بار روشن و خاموش کردن تلویزیون، تنظیمات و کانال‌های دستگاه پاک شود و نیاز باشد که تنظیمات آن را مجدداً انجام بدهید علت خرابی به قسمت آی سی فلش مربوط است و معمولا با پروگرام کردن آی سی و در مواردی با تعویض آن می‌توان مشکل را حل کرد. برای انجام انواع خدمات تعمیر مین برد تلویزیون با esfahantvservice در تماس باشید.

در ادامه دیگر نشانه های خرابی مین برد تلویزیون را می بینید:

ایجاد خط های رنگی در تصویر تلویزیون: یکی دیگر از موارد وجود خرابی در مین برد تلویزیون وجود خط های رنگی عمودی در صفحه نمایش می‌باشد. در واقع رنگ‌های تصویر به هم ریخته و حتی تصاویر به صورت نگاتیوی نمایش داده می شوند. در این صورت تعمیر مین برد تلویزیون از اقداماتی است که می بایست سریعا انجام شود. می توانید به سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه کنید و درخواست تعمیر خود را ارسال کنید.
کار نکردن خروجی‌های HDMI و AV تلویزیون: اگر خروجی‌های HDMI و AV تلویزیون، تصویری را نشان ندهد، این نشان از ایراد در قطعه مین برد دستگاه است.
وجود قطعی و پارازیت در صدا و تصویر: مشکل یا قطع شدن در میزان صدای خروجی تلویزیون، وجود پارازیت در نمایش تصاویر و یا قطع شدن تصویر تلویزیون به دلیل ایراد در قطعه مین برد می‌باشد. می توانید برای انجام انواع خدمات تعمیر مین برد تلویزیون به اصفهان تی وی سرویس مراجعه کنید و از متخصصین با تجربه درخواست کمک کنید.

خلاصه ای از نشانه های خرابی مین برد تلویزیون:

قفل شدن روی حالت استندبای     نمایش لوگو و خاموش             شدن تلویزیون     پاک شدن کانال های                    دستگاه
     ایجاد خط های رنگی در                     تصویر     کارنکردن خروجی های

HDMI, AV

 وجود قطعی و پارازیت در

صدا و تصویر

نتیجه گیری درباره مین برد تلویزیون و عوامل و نشانه های خرابی:

ما در این مقاله با وظیفه ی مین برد تلویزیون و قطعات تشکیل دهنده آن آشنا شدیم. متوجه شدیم که در صورت رخداد کوچکترین خرابی در این قطعه اصلی، عملکرد کلی تلویزیون با مشکل روبرو خواهد شد که باید به تعمیر مین برد تلویزیون و یا تعویض کردن آن بپردازیم. این کار از جمله کارهای تخصصی می باشد که می بایست توسط تکنسین های مجرب در این حوزه انجام شود. به بررسی دلایل خرابی مین برد تلویزیون نیز پرداختیم و با نشانه های خرابی آن نیز آشنا شدیم تا در صورت بروز هرکدام از نشانه ها برای تعمیر مین برد تلویزیون اقدام کنیم.

1.برای تعمیر مین برد به کجا مراجعه کنم؟ شما می توانید برای دریافت انواع خدمات تعمیر مین برد به سایت  esfahantvservice  مراجعه کرده و فرم درخواست تعمیرات را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت به درخواست شما پاسخ داده شود.
2.آیا مین برد همیشه قابل تعمیر است؟خیر، در بعضی موارد نیاز به تعویض مین برد است که تشخیص آن به عهده متخصص می باشد.
3.هزینه تعمیر مین برد چه قدر است؟ بسته به میزان خرابی آن متغیر است و نمی توان از قبل پیش بینی کرد.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *