چگونه تلویزیون HD را در خانه نصب کنیم؟

Set-Hd-Tv-lg

Set-Hd-Tv-lg


چگونه تلویزیون HD را در خانه نصب کنیم؟

زمانی که شما تلویزیون اچ دی می ‌خرید، معمولا به شما گفته می‌شود که باید با خدمات مشتریان تماس گرفته تا کسی را برای تنظیم تلویزیون شما بفرستند. با این حال، اغلب، نصب و راه اندازی تلویزیون رایگان نیست و برای نصب صحیح تلویزیون خود باید به سرویس کار پول پرداخت کنید. اما شما می‌توانید پس از جعبه گشایی از تلویزیون اچ دی خود، آن را به تنهایی راه اندازی کنید.

تنظیم پایه

 تنظیم پایه

 

اگرکه قصد دارید تلویزیون هوشمند جدید خود را بر روی دیوار نصب کنید، باید سرویس کار این کار را انجام دهد، چرا که این کار به سوراخ کاری و راه اندازی دقیق نیاز دارد. اما اگر قصد دارید تا تلویزیون را روی پایۀ آن نصب کنید، دستورالعمل‌هایی در دفترچه راهنمای تلویزیون شما موجود خواهد بود. اکثر مواقع، این کار فرایند ساده‌ای در حد سفت کردن چند پیچ است و دستورالعمل‌ها کاملاً گیج کننده هستند، در نتیجه می‌توانید خودتان آن را انجام دهید.

کابل های HDMI

برای کابل ‌کشی تلویزیون اچ دی، گزینه‌های موجود کابل اچ دی ام آی وکابل کامپوننت (قرمز/سبز/آبی) هستند، اما در اغلب مواقع، کابل اچ دی ام آی تنها چیزی است که به آن نیاز دارید و می‌توانید از آن استفاده کنید. کابل های اچ دی ام آی تصاویر و صدا را با وضوح و کیفیت بالا و فقط از طریق یک کابل انتقال می دهند. زمانی که شما تلویزیونی را می‌خرید، احتمالاً به شما پیشنهاد می‌شود تا یک کابل اچ دی ام آی گران قیمت هم بخرید، اما حواستان باشد که خرید کابل اچ دی ام آی گران قیمت هیچ مزیت اضافه‌ای به همراه ندارد. عده‌ای ممکن است بگویند که کاب لهای اچ دی ام آی گران ‌قیمت، دارای پوشش‌ ضخیم‌تر و رابط بزرگ‌تر هستند در نتیجه، از دوام بیشتری برخوردارند. اما به خاطر داشته باشید که شما نیازی به انتقال سیگنال در مسافت های طولانی ندارید دوشاخه سنگین و ممکن است بیافتد یا رابط را از جا در بیاورد.

 کابل HDMI

شما برای متصل کردن پخش کننده بلو-ری خود به تلویزیون، به بیش از چند متر کابل اچ دی ام آی نیاز ندارید.(مقاله مرتبط : راه های رفع مشکل اتصال کابل HDMI به تلویزیون ) حتی ارزان ترین کابل های اچ دی ام آی نیز در چنین فواصل کوچکی کار می کنند. از نظر کارکرد کابل های اچ دی ام آی، واقعاً هیچ تفاوتی در کیفیت سیگنال ارائه شده توسط کابل اچ دی ام آی و کابل آر اِس وجود ندارد. چه کابل HDMI 1200+ و یا کابل RS یا کابل 175. شما حتی با کابل ارزان تر هم صدا و تصویر با کیفیتی خواهید داشت. پس اگر شما را وادار به خریدن یک کابل اچ دی ام آی گران قیمت کردند، مودبانه آن را رد کنید و از آن بگذرید. تنها چیزی که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که اگر تصویری که می‌گیرید سوسو می‌زند، به احتمال زیاد کابل اچ دی ام آی شما آسیب دیده است و یک جایگزین ارزان قیمت می‌تواند جایگزین خوبی باشد. همچنین، اگر از کیفیت 1080p (از پخش کننده بلوری) استفاده می کنید، فقط از کابل اچ دی ام آیی استفاده کنید که دارای سرعت بالا است تا کیفیت تصویر به خوبی حفظ شود. در این صورت یک کابل اچ دی ام آی بهتر از کابل آر اِس می ‌ارزد. وگرنه یک کابل آر اِسِ 149 این کار را به همان خوبی انجام خواهد داد که کابل آر اس 1999 انجام می‌دهد.

منبع

اگر پخش کننده بلو-ری خود را به تلویزیون اچ دی جدید خود متصل کنید، خروجی تصویر بسیار خوبی خواهید داشت. چرا که پخش کنندۀ بلو-ری به طور خودکار تشخیص می دهد که تلویزیون شما به وضوح تصویر 1080p نیاز دارد و بر این اساس سیگنال را ارسال می کند. اگر که شما یک تلویزیون اچ دی خریده‌ اید، خرید پخش کننده بلو-ری هم گزینۀ خوبی است و اخیراً، سونی پخش کننده بلو-ری مدل «BDPS6700 » با پخش سه بعدی و با کیفیت 4K را عرضه کرده است که می تواند افزودنی عالی برای تلویزیون شما باشد. هر پخش کننده بلو-ری دیگری نیز می‌تواند از قابلیت های تلویزیون اچ دی شما استفاده کند. اگر به جای دستگاه پخش بلو-ری، دستگاه پخش دی‌ وی ‌دی دارید، به منوی تنظیمات بروید و خروجی را روی نسبت تصویر 16:9 تنظیم کنید تا خروجی تصویر بهتری داشته باشید. دستگاه دیجیتال شما نیز باید روی نسبت تصویر 16:9 تنظیم شود. اگر که قابلیت پخش با کیفیت اچ دی هم دارد، با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید و درخواست کنید تا آن را به کانال های اچ دی ارتقا بدهد. ممکن است برای دریافت کانال های اچ دی نیاز به تعویض دستگاه دیجیتال خود به نسخۀ دیگری داشته باشید و این امر ممکن است هزینه های اضافی نیز در بر داشته باشد، چرا که قیمت دستگاه ممکن است بیشتر باشد. اما کیفیت تصویر نیز بیشتر خواهد بود و کیفیت خروجی خوبی در تلویزیون اچ دی جدید خود خواهید داشت.

 منبع تلویزیون

 

حتی زمانی که منبع خود را به بلندگو و یا ساندبار وصل می کنید، به احتمال زیاد فقط یک کابل اچ دی ام آی برای اتصال منبع به تلویزیون لازم است. در نتیجه، تلویزیون به بلندگو متصل نمی‌شود و خروجی به آن نمی‌دهد. پس آنچه شما نیاز دارید یک کابل نوری است (ممکن است تلویزیون اچ دی شما کابل کواکسیکال نیز داشته باشد) تا مشکلات صدا را برطرف کند. (مقاله مرتبط : روش اتصال کامپیوتر به تلویزیون ) امروزه اکثر تلویزیون‌ های اچ دی دارای ورودی بازگشت صدا هستند تا صدای تلویزیون را از کابل اچ دی ام آی به ساندبار یا بلندگو برگردانند. فقط مطمئن شوید که تلویزیون و ساندبار هر دو با ورودی بازگشت صدا سازگار هستند (ممکن است در تلویزیون این ورودی به عنوان ورودی 2 علامت گذاری شده باشد). کابل اچ دی ام آی شما باید با ورودی بازگشت صدا سازگار باشد، اما ممکن است نیاز به یک کابل اچ دی ام آی ارزان قیمت با قابلیت پشتیانی از ورودی بازگشت صدا نیاز داشته باشید.

تنظیم کردن

زمانی که سخت افزار را متصل کردید، تلویزیون را روشن کنید. اگر که تلویزیون اچ‌ دی هوشمند خریداری کرده‌اید، مطمئن شوید که تمام سفت افزارهای آن به‌ روزرسانی شده است، زیرا برخی از برندها زمانی که سفت افزار را به‌ روزرسانی می‌کنند هر تغییری را که در تنظیمات انجام داده ‌اید را حذف می‌کنند. در مرحله بعد، باید تلویزیون را به منظور نشان دادن بهترین کیفیت تنظیم کنید. ساده ترین راه برای تنظیم کردن تلویزیون این است که حالت تصویر مناسب را برای تلویزیون خود انتخاب کنید. در فروشگاه‌های تلویزیون، حالت تصویر بر روی حالت واضح یا ورزشی تنظیم می‌شود تا زیر نورهای بزرگ فروشگاه، روشنایی بیشتری داشته باشد. (مقاله مرتبط : چرا باید میزان وضوح تلویزیون خود را کم کنیم )اما در خانه، این حالتها ممکن است تصویر را بیش از اندازه روشن کند. یکی دیگر از مشکلات این حالتها این است که بر خلاف فروشگاه، در خانه نیازی به بهبود لبۀ تصویر ندارید، بنابراین نگه داشتن تلویزیون بر روی حالتها ممکن است هاله های ظریفی را در اطراف تصاویر ایجاد کند تا آنها را واضح نشان دهد اما در واقع این حالتها جزئیات ریزتر تصویر را پنهان می‌کنند.

 تنظیم کردن

حالت ایده آل برای تلویزیون، حالت فیلم یا سینما است که باعث می شود تصویر واقعی ‌تر به نظر برسد. به منظور تنظیم میزان روشنایی تلویزیون، فیلمی مانند شوالیه تاریکی را برای پخش شدن در حین تنظیم انتخاب کنید. راه انجام این کار این است که تا جایی که همه چیز سیاه شود روشنایی را کم کنید. سپس، شروع به برگرداندن آن کنید تا تصویری واضح اما نه بیش از حد روشن به دست آید. برای تنظیم تضاد رنگ ‌ها ، تصویری را پخش کنید که مناطق روشن زیادی دارد. به عنوان مثال مسابقه کریکت انتخاب خوبی است. کنتراست را آنقدر بالا ببرید تا جزئیات تصویر از دست برود. سپس دوباره آن را به سمت پایین برگردانید تا جزئیات تصویر را به خوبی ببینید. تصویر همچنان باید روشن و دارای جزئیات برجسته باشد.

 کنتراست

کنترل رنگ معمولاً به صورت پیش فرض روی تنظیمات درستی تنظیم می شود، به خصوص اگر تلویزیون بر روی حالت سینما و یا فیلم تنظیم شده باشد. بهتر است تنظیمات آن را دستکاری نکنید. همچنین تنظیمات کنترل ته ‌رنگ را نیز تغییر ندهید چرا که بدون الگوهای آزمایشی، تغییر دادن این تنظیمات دشوار است. تنظیمات میزان شفافیت عکس را در پایین محدودۀ آن تنظیم کنید تا تصویری ملایم تر با جزئیات زیاد داشته باشید. برای آزمودن درست بودن تنظیمات، آن را با چیزی مثل موی شخصیت‌های یک فیلم تست کنید تا بتوانید در مورد مناسب بودن یا نبودن تنظیمات تصمیم بگیرید. به خاطر داشته باشید که جزئیات باید همچنان قابل مشاهده باشند. اگر که جزئیات تصویر از بین رفته بود، میزان شفافیت عکس را روی پایین ترین حد آن تنظیم کرده‌اید. این روش بر اساس آزمون و خاطاست، اما روش انجام دادن آن به همین شکل است!

 کنترل رنگ

تنظیم دمای رنگ ممکن است پیچیده باشد. حالت گرم دقیق‌ترین حالت است، اما برای افرادی که بیشتر به تلویزیون‌ با کیفیت استاندارد عادت دارند، رنگ های قرمز در این حالت ممکن است بیش از حد قرمز به نظر برسند. در صورت امکان، برای تصویری که برای چشم راحت تر است، تنظیمات دمای رنگ را روی حالت عادی یا استاندارد تنظیم کنید. در صورت نیاز، می‌توانید تغییراتی را در اتاق خود ایجاد کنید تا بازتاب نور محیط بر روی صفحه تلویزیون را کاهش دهید. تلویزیون خود را در مکانی قرار دهید که از سمت هیچ منبع نور یا پنجره‌ای بازتابی بر روی آن نباشد تا بهترین تجربۀ تماشای تلویزیون را داشته باشید. گاهی ممکن است بخواهید برای تماشا کردن چیزی تنظیمات را تغییر بدهید، اما به صورت کلی، این تنظیمات پاسخگو هستند.

تنظیم دمای رنگ

مرکز تعمیر تلویزیون اصفهان با سابقه 15 ساله دارای نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در اصفهان ، نمایندگی تعمیر تلویزیون سونی در اصفهان می باشد . این مجموعه دارای سرویس رفت و برگشت رایگان جهت تعمیر تلویزیون شما می باشد .

محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *