عدم کانال یابی - پاک شدن کانال ها

عدم کانال یابی - پاک شدن کانال ها - اصفهان تی وی سرویس


پاک شدن کانال ها یکی مشکلاتی است که معمولا در همه ی تلویزیون ها ممکن است پیش بیاید. این اتفاق ممکن است بدون هیچ هشداری باشد و به صورت ناگهانی رخ دهد که اتفاقی بسیار آزار دهنده است. معمولا همه ی ما اولین کاری که به ذهنمان خطور می کند، کانال یابی مجدد است. شاید در برخی مواقع کانال یابی نتواند مشکل را حل کند. شما می توانید برای تعمیر تلویزیون های خود به نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در شاهین شهر سری بزنید. این شرکت یکی از نمایندگی های خوب در زمینه تعمیرات است. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در شاهین شهر همواره می‌تواند در این زمینه به شما کمک‌کند.

فهرست تصاویر

پاک شدن کانال 1 شکستگی آنتن

پاک شدن کانال 2 تعیین موقعیت آنتن

پاک شدن کانال 3 تنظیمات تلویزیون

 

شکستگی آنتن تلویزیون و دچار مشکل شدن آنتن در شرایط مختلف

این مشکل، یک مشکل عمومی است. مشکلی که ممکن است برای همه‌ی ما و در همه ی تلویزیون ها مانند سامسونگ، اسنوا، دوو، ال جی و… پیش بیاید. این مشکل می تواند دلایل زیادی داشته باشد که منجر به این اتفاق شده است. برای حل این مشکل شما می توانید به نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در شاهین شهر مراجعه فرمائید. ما قصد داریم در این مقاله درباره علل پاک شدن کانال ها و عدم کانال یابی مجدد صحبتی داشته باشیم…

شکستگی آنتن می تواند یکی از دلایلی باشد که منجر به پاک شدن کانال ها می شود. برای فهمیدن این موضوع که آیا مشکل از آنتن بوده است می توان مراحل زیر را انجام داد. برای این کار بهتر است ابتدا کانکتور آنتن خود را به یک تلویزیون دیگر وصل کنید. با این کار متوجه می شویم که آیا مشکل از آنتن است یا خیر. اگر کانال ها در تلویزیون دیگر دیده شدند پس مشکل از تلویزیون است.

بیشتر بخوانید  تبدیل تلویزیون به مانیتور + 5 نکته و راه برای راه اندازی آن

بعد از اتصال آنتن به تلویزیون دیگر، می توان از زاویه ای دیگر برای بررسی این مشکل نگاه کرد. برای بررسی شکستی آنتن عامیانه ترین راه برای فهمیدن شکستی آنتن، بررسی فیزیکی آنتن است. معمولا آنتن ها در پشت بام ها قرار دارند. آب و هوای بد ممکن است منجر به آسیب دیدن آنتن شود. به عنوان مثال باد های شدید باعث تکان خوردن های زیاد می شود. در نتیجه ممکن است در گذر زمان باعث شکستگی آنتن شود.

دیگر روش برای بررسی مشکل آنتن، بررسی کابل ها آنتن است. از سالم بودن کابل های آنتن مطمئن شوید. دیگر مشکل نیز می تواند مکان قرار گیری آنتن باشد. اگر آنتن شما در جایی قرار گیرد که نتواند سیگنال ها را دریافت کند ممکن است کانال یابی صورت نگیرد.

شکستگی آنتن - پاک شدن کانال ها

شکستگی آنتن – پاک شدن کانال ها – اصفهان تی وی سرویس

پاک شدن کانال 1 شکستگی آنتن

مشکلات سیگنال و تعیین موقعیت آنتن به سمت مرکز پخش

در برخی مواقع ممکن است در قاب تلویزیون خود عبارت “بدون سیگنال” را مشاهده کنیم. اگر آنتن شما نتواند سیگنال ها را به صورت مناسب دریافت کند و به تلویزیون انتقال دهد. این مشکل ممکن است پیش بیاید. اما حال به نظر شما چطور این اتفاق می افتد؟! گاهی ممکن است ما آنتن را در جایی قرار دهیم که نتواند سیگنال های انتشار یافته را دریافت کند. عامل دیگر می تواند شرایط آب و هوایی باشد که باعث شده است مشکلاتی برای آنتن ایجاد کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره شما می توانید به آدرس اصفهان تی وی سرویس مراجعه کنید.

دیگر عامل پاک شدن کانال ها می تواند موقعیت قرار گیری آنتن باشد. برخی مواقع با قراردادن آنتن در جایی که سیگنالی به آن نرسد باعث نمایش “بدون سیگنال” در صفحه تلویزیون می‌شود. باید آنتن همیشه در سمتی قرار گیرد که بتواند سیگنال ها را دریافت کند. بهتر است در آنتن به سمت مرکز پخش باشد تا با کیفیت بهتر سیگنال ها را دریافت کند. اگر متوجه شدید که تلویزیون شما مشکل دارد و باید تعمیر شود می توانید به شرکت esfahantvservice مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  تعمیرات تلویزیون سامسونگ در شاهین شهر 6تلویزیون گیم بازی!

تعیین موقعیت آنتن - پاک شدن کانال ها

تعیین موقعیت آنتن – پاک شدن کانال ها – اصفهان تی وی سرویس

پاک شدن کانال 2 تعیین موقعیت آنتن

مشکلات ایجاد شده در تنظیمات دستگاه یا به هم ریختگی کانال ها

دیگر عامل پاک شدن کانال ها می تواند تنظیمات دستگاه باشد. با توجه به وجود تولیدکنندگان تلویزیون های زیاد در سطح جهان، هر تلویزیون دارای تنظیمات جداگانه و منحصربه فردی است. همین موضوع باعث می شود تا با ایجاد تغییراتی در هر تلویزیون، پاک شدن کانال ها اتفاق بیفتد. البته باید توجه داشت که در اکثر تلویزیون ها روی تنظیمات خودکار فعال هستند. ممکن است به صورت خودکار منجر به پاک شدن کانال ها یا اضافه شدن شوند. اسکن خودکار در تلویزیون ها منجر به تغییراتی در شماره کانال ها نیز می شود.

با اسکن خودکاری که تلویزیون‌ها انجام می دهند باعث می شود شماره کانال‌ها نسبت‌به شماره‌ای که قبلا داشته‌اند پاک شوند. مشکلی رایج که می تواند همیشه و برای همه به وجود بیاید. اگر تمام مراحل بیان شده را تست کردید و متوجه شدید که مشکل از تلویزیون است. می توانید برای تعمیرتلویزیون خود به شرکت اصفهان تی وی سرویس، یکی ‌از شرکت‌های تعمیرات‌خوب در این زمینه مراجعه کنید.

تنظیمات تلویزیون - پاک شدن کانال ها

تنظیمات تلویزیون – پاک شدن کانال ها – اصفهان تی وی سرویس

پاک شدن کانال 3 تنظیمات تلویزیون

چگونه مشکل پاک شدن کانال ها را حل کنیم؟

همانطور که بیان شد، تلویزیون ها دارای اسکن خودکار هستند. همین امر می تواند منجر به پاک شدن کانال ها شود. وقتی سیگنال مناسبی دریافت نشود، تلویزیون به جست و جوی خودکار می پردازد. اگر کانالی پیدا نکند، کانال های قبلی را نیز حذف می کند. شما می توانید برای جلوگیری از پاک شدن کانال ها تنظیمات دستی را انجام دهید. با این کار می توانید پاک شدن کانال ها را بازیابی کنید. البته مهم است که قبل از تنظیم دستی، شماره کانال هایی را که دستگاه شما دریافت می کند بدانید.

بیشتر بخوانید  روش های ساده ی تعمیر باند تلویزیون

می توانید با اسکن کردن کانال های تلویزیونی، تا حدودی مشکل پاک شدن کانال ها را برطرف کنید. با توجه به تغییرات فرکانس، می توان با اسکنی که انجام می دهیم مشکل پاک شدن کانال را برطف کنیم. باید به این موضوع نیز اشاره داشت که همواره اسکن کانال ها می تواند بسیار زمان بر باشد. باید در این زمینه کمی حوصله به خرج داد تا اسکن با موفقیت پایان یابد.

برخی صرفا بر این باورند که با تغییر جهت آنتن می توان مشکل آنتن دهی را حل کرد. اما به این موضوع توجه ندارند که با بالا بردن آنتن می توان باعث بهتر شدن آنتن دهی شد. برای حل مشکل پاک شدن کانال ها بهتر است آنتن خود را بالاتر ببرید و مجدد کانال هارا بازیابی کنید. باید به این نکته توجه داشت که به طور میانگین 40 فوت باید آنتن بالا برده شود.

در پایان می توانید تلویزیون خود را ریست کنید. اگر تمام مراحل ذکر شده را تست کردید اما باز هم مشکل حل نشد، تلویزیون را ریست کنید. در هر تلویزیونی شیوه ریست کردن متفاوت است. برای این کار می توانید به سایت esfahantvservice مراجعه کنید و از آن ها کمک بگیرید.

از این گفتار چه چیزی را می توان فرا گرفت…

همواره سعی‌ کردیم در این‌مقاله برای شما مراحل و روش‌هایی برای حل مشکل پاک شدن کانال ها را بیان کنیم. روش هایی که می تواند بسیاری از مشکلات پاک شدن کانال ها را حل کند. با انجام روش های بیان شده اگر مشکلات کانال یابی و پاک شدن کانال حل نشد. می توانید برای تعمیر تلویزیون خود به اصفهان تی وی سرویس مراجعه کنید. این شرکت همواره از شرکت‌های پیشگام در زمینه تعمیرات است و می تواند این مشکل را برای شما حل کند. همچنین می توانید برا کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیرات تلویزیون سری به سایت esfahantvservice بزنید.

سوالات متداول در مورد پاک شدن کانال های تلویزیون

  1. ارتفاع آنتن از پشت بام چه مقدار باید تا از پاک شدن کانال ها جلوگیری شود؟
  • ارتفاع آن بهتر است 40 فوت باشد.
  1. هزینه ی تعمیر تلویزیون برای جلوگیری از پاک شدن کانال ها چه قدر می باشد؟
  • با توجه نوسانات قیمت ها نمی توان به صورت دقیق بیان کرد.
  1. اقدامات بیان شده برای جلوگیری از پاک شدن کانال ها را می توان به تنهایی انجام داد؟
  • بله این اقدامات نیاز به متخصص ندارد و هر فرد می تواند به تنهایی انجام دهد.
موضوع علت پاک شدن کانال های تلویزیون و عدم کانال یابی مجدد !

 

نویسنده علی ملک پور
تاریخ 1402.05.11
دلایل پاک شدن کانال های تلویزیون شکستن آنتن، مشکلات سیگنال،موقعیت آنتن و…

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در شاهین شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *