مشکلات صدا در تلویزیون-رفع مشکلات صدا

مشکلات صدا در تلویزیون-رفع مشکلات صدا-اصفهان تی وی سرویس


نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در خمینی شهر با دارا بودن متخصصین با تجربه می تواند برای رفع مشکلات صدا در انواع تلویزیون ها به شما خدمات با تعرفه مناسب ارائه دهد. فرض کنید که در حال تماشای تلویزیون هستید و دارید برنامه مورد علاقه تان را می بینید. در همین حال به طرز ناگهانی صدای تلویزیون قطع می شود و یا دچار خش خش می شود که اتفاقی بسیار آزاد دهنده است. این اتفاق در همه ی برندهای تلویزیون ممکن است رخ دهد و مشکلی بسیار رایج است.
در این حالت مناسب ترین راه حل این است که با تعمیرکار مجرب و متخصص تماس بگیرید تا برای رفع مشکل اقدامات لازم را انجام دهد. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در خمینی شهر با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه ارائه خدمات تعمیر تلویزیون از جمله تعمیر و رفع مشکلات صدا قادر است مشکل شما را حل کند. از طریق سایت اصفهان تی وی سرویس و پرکردن فرم درخواست تعمیرات می توانید با کارشناسان ارتباط برقرار کنید.

فهرست تصاویر

عوامل سخت افزاری و نرم افزاری مشکلات صدا 1بلندگوهای داخلی

عوامل سخت افزاری و نرم افزاری مشکلات صدا 2خرابی آنتن تلویزیون

عوامل سخت افزاری و نرم افزاری مشکلات صدا 3آپدیت تلویزیون

عوامل ایجاد مشکلات صدا و روش های برطرف نمودن آن در تلویزیون:

در بعضی از موارد یک عامل بسیار ساده باعث بروز این مشکل می شود و خودتان هم می توانید به رفع مشکلات صدا بپردازید. اما در بعضی از موارد به علت بروز یک مشکل فنی این مشکل پیش می آید. علت مشکلات صدا در تلویزیون به دو دسته ی عوامل سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود. ازجمله این مشکلات: قطع شدن صدا، خش خش کردن صدا، همزمان نبودن تصویر با صدا می باشد که همه این ها لذت تماشای تلویزیون را از شما می گیرند. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در خمینی شهر می تواند در شناسایی و رفع انواع عوامل نرم افزاری و سخت افزاری بروز مشکلات صدا به شما کمک کند. حال به بررسی تک تک عوامل می پردازیم:

بیشتر بخوانید  بهم ریختگی رنگ تلویزیون + 5 راه حل مناسب تعمیر

بلندگوهای داخلی تلویزیون-رفع مشکلات صدا

بلندگوهای داخلی تلویزیون-رفع مشکلات صدا-اصفهان تی وی سرویس

عوامل سخت افزاری و نرم افزاری مشکلات صدا 1بلندگوهای داخلی

خراب بودن بلند گوهای داخلی: معمولا قبل از خراب شدن کامل بلندگوهای داخلی از تلویزیون صدای خش خش می آید که ممکن است به علت وجود گرد و خاک و یا کثیفی بلندگوها باشد. این جزء عوامل سخت افزاری می باشد و برای رفع مشکلات صدا به دنبال خراب شدن آن به دانش تخصصی نیاز است. در مواقعی ممکن است دیافراگم و یا فوم بلندگوها آسیب دیده باشد. و با جا به جا شدن آن درکنار صدای اصلی نویز ایجاد می شود و خش خش کردن صدای تلویزیون نیز به همین علت است. در ابتدا برای حل این مشکل به تمیز کردن بلندگوهای داخلی بپردازید و در مرحله ی بعد آن را به وسایل دیگری مثلDVD player  وصل کنید و ببینید که آیا صدا مشکلی دارد یا خیر. در صورت وجود مشکل برای رفع مشکلات صدا به متخصص با تجربه مراجعه کنید.

دیگر عوامل ایجاد مشکلات صدا و روش های برطرف نمودن آن :

قرار داشتن روی حالت MUTE  یا بی صدا: ممکن است دست شما به صورت غیر ارادی روی دکمه MUTE  کنترل تلویزیون رفته باشد. که در این حالت تلویزیون تصویر دارد اما صدا ندارد. در این حالت دوباره دکمه ی MUTE را بفشارید و یا یکی از دکمه های زیاد و یا کم کردن صدا را فشار دهید تا مشکل برطرف شود.

خراب بودن بلندگوهای خارجی: منظور از بلند گوهای خارجی سینمای خانگی و یا اسپیکرها هستند. و در صورت وجود مشکل در سیم ها و اتصالات مربوط به آن ها و یا خود این وسایل، صدا با مشکل مواجه می شود. برای تست کردن این موارد یک باتری قلمی را به سیم های اسپیکرها و یا سینمای خانگی متصل کنید و در صورتی که با صدای خش خش مواجه شدید نشان از وجود مشکل در آن ها است. برای بررسی این موارد و رفع مشکلات صدا در تلویزیون می توانید با متخصصین این حوزه ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید  بک لایت تلویزیون چیست + 6 قدم برای تنظیم روشنایی آن

وجود مشکل در کابل HDMI: در صورتی که تلویزیون به دستگاه دیگری مثل لپ تاپ متصل باشد وجود مشکل در اتصال کابل رابط HDMI با لپ تاپ می تواند باعث بروز مشکل در صدای خروجی شود. برای رفع مشکل صدا در این حالت ابتدا از سالم بودن خود کابل HDMI و اتصال درست آن اطمینان حاصل کنید. و در مرحله بعدی تنظیمات لازم را در لپ تاپ انجام بدهید. به این منظور بلند گوی لپ تاپ تان در بخش تنظیمات مربوط به اسپیکر را عوض کنید و دستگاه تلویزیون را به عنوان پخش کننده صدای پیش فرض انتخابش کنید. برای انجام این تنظیمات و رفع مشکلات صدا می توانید از متخصصان اصفهان تی وی سرویس راهنمایی بگیرید.

با دیگر عوامل سخت افزاری و نرم افزاری ایجاد مشکلات صدا آشنا شوید:

مشکل در برد اصلی یا مین برد: مین برد قسمتی است که در آن صدای رمزگشایی شده پردازش می شود. بعد از آن به بخش تقویت کننده فرستاده می شود و سپس به بلندگوها برای پخش شدن فرستاده می شود. بنابراین وجود مشکل در آن باعث ایجاد اختلال در صدا می شود. برای تشخیص خرابی مین برد و تعمیر آن و رفع مشکلات صدا با متخصصین esfahantvservice  ارتباط برقرار کنید.

تنظیم نبودن بخش تنظیمات تلویزیون: ممکن است علت وجود مشکل در صدا مرتبط با تنظیمات صدای خود دستگاه باشد. که در این حالت باید به منوی تنظیمات تلویزیون خود مراجعه کنید و برای فهم بهتر آن را به زبان فارسی تغییر داده و از آن جا این مشکل را حل کنید. با مراجعه به دفترچه راهنمای تلویزیون خود می توانید با این تنظیمات آشنا شوید. همچنین می توانید برای انجام این تنظیمات و رفع مشکلات صدا در تلویزیون خود به سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه کنید.

خراب بودن آنتن تلویزیون-رفع مشکلات صدا

خراب بودن آنتن تلویزیون-رفع مشکلات صدا-اصفهان تی وی سرویس

عوامل سخت افزاری و نرم افزاری مشکلات صدا 2خرابی آنتن تلویزیون

خراب بودن آنتن تلویزیون: این عامل نیز می تواند باعث بروز مشکلات صدا از جمله خش خش و یا نویز در صدا شود. در این حالت باید برای رفع خرابی آنتن تلویزیون و رفع مشکلات صدا ناشی از آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید  نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در خمینی شهر| ۰۹۱۳۱۱۵۰۱۸۰ بررسی 5 راهکار!

بررسی دیگر عوامل ایجاد کننده مشکلات صدا در تلویزیون:

متصل بودن دستگاه های بلوتوث: ممکن است بلندگوها یا هدفون های بی سیم به تلویزیون متصل باشند و در این صورت باعث قطعی صدا شوند. حتی در صورتی که خروجی صدا را در تنظیمات تلویزیون خود تغییر دهید، صدا ممکن است در هدفونی که در اتاق دیگری قرار دارد پخش شود. این دستگاه های بلوتوث اغلب تنظیمات صدا را نادیده می گیرند. برای رفع این مشکل تمامی دستگاه های بلوتوث خود را بررسی کنید تا ارتباطی با تلویزیون نداشته باشند. برای دریافت راهنمایی در زمینه رفع مشکلات صدا در تلویزیون خود می توانید به سایت esfahantvservice مراجعه کنید.

وجود مشکل در کابل برق تلویزیون: می تواند مشکل خرابی صدا به علت وجود مشکل در کابل برق دستگاه باشد. برای رفع آن می توانید دستگاه را از برق جدا کنید. به مدت 20 ثانیه جدا نگه دارید و دوباره آن را وصل کنید.

آپدیت کردن نرم افزار تلویزیون-رفع مشکلات صدا

آپدیت کردن نرم افزار تلویزیون-رفع مشکلات صدا-اصفهان تی وی سرویس

عوامل سخت افزاری و نرم افزاری مشکلات صدا 3آپدیت تلویزیون

به روز نبودن نرم افزار تلویزیون: تلویزیون های هوشمند باید به طور مرتب به روز شوند تا بهترین عملکرد خودشان را داشته باشند. برای رفع مشکلات صدا در تلویزیون خود مطمئن شوید که نسخه جدیدی از نرم افزار وجود ندارد. امکان به روز رسانی نرم افزار تلویزیون در منو آن قرار دارد و برای این منظور باید به وای فای متصل شوید. همچنین می توانید تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید که در این حالت اطلاعات شما تماما پاک می شود اما ممکن است منجر به رفع مشکلات صدا درتلویزیون شما شود.

نتیجه گیری و بررسی برخی سئوالات متدوال در این زمینه:

ما در این مقاله به بررسی عوامل سخت افزاری و نرم افزاری بروز مشکلات صدا در تلویزیون پرداختیم و فهمیدیم که عوامل زیادی در این زمینه دخیل هستند. بررسی تمامی این عوامل و رفع مشکلات صدا از عهده افراد معمولی بر نمی آید و می بایست به متخصصین با تجربه در این زمینه مراجعه کرد.

1.تنظیمات نرم افزاری تلویزیون چگونه قابل تغییر است؟ با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه خود  و مطالعه آن می توانید با چگونگی تغییر تنظیمات دستگاه خود آشنا شوید.

2.خرابی در مین برد تلویزیون آیا همیشه قابل رفع است؟ خیر. بسته به شدت خرابی ممکن است در مواردی قابل رفع نباشد و تشخیص آن به عهده متخصص است.

3.برای رفع مشکلات صدا در تلویزیون به کجا مراجعه کنم؟ شما می توانید به سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه کنید و فرم درخواست تعمیرات را تکمیل کنید تا در اسرع وقت جهت رفع مشکل با شما تماس گرفته شود.

مدت زمان مطالعه 10 دقیقه
نویسنده مقاله محمودزاده
تاریخ نگارش 23/03/1402

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در خمینی شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *