مشکلات رایج در تلویزیون و رفع آن-مشکلات رایج

مشکلات رایج در تلویزیون و رفع آن-مشکلات رایج-اصفهان تی وی سرویس-


مشکلات رایج در تلویزیون ها برای شناسایی شدن علت رخدادشان نیاز به متخصص با تجربه دارند. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در اصفهان با دراختیار داشتن تکنسین های ماهر قادر است که هرگونه مشکلات رایج در تلویزیون را شناسایی و با مناسب ترین تعرفه به رفع آن ها اقدام کند.
تلویزیون های امروزی دستگاه های پیچیده ای هستند که ویژگی ها و تنظیمات بسیاری دارند و در نتیجه این پیچیدگی با مشکلات بسیار گوناگونی در طول عمرشان ممکن است مواجه شوند. از مشکلات رایج و ساده نرم افزاری گرفته تا مشکلات پیشرفته سخت افزاری. که بیشتر این مشکلات برای رفع نیاز به متخصص با تجربه و کاربلد دارد.
نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در اصفهان با سابقه ی 25 ساله پاسخگوی نیاز شما در رفع انواع مشکلات رایج در تلویزیون می باشد. می توانید به سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه کنید و با متخصصان حرفه ای ارتباط برقرار کنید.
فهرست تصاویر:
مشکلات تلویزیون 1پیکسلی شدن تصویر
مشکلات تلویزیون 2نقاط سفید یا رنگی روی تصویر
مشکلات تلویزیون 3تاریک شدن تصویر

مشکلات رایج در تلویزیون ها و روش های حل آن ها را بشناسید:

عدم نمایش تصویر: دلایل مختلفی می تواند باعث بروز این مشکل شود. یکی از رایج ترین این دلایل این است که تلویزیون روی یک ورودی اشتباه رفته است. برای رفع این مشکل از روی کنترل تلویزیون خود دکمه MENU  را فشار دهید و در قسمت ورودی یا ((INPUT ورودی خود را تغییر دهید تا تلویزیون روی ورودی مناسب قرار گیرد و تصویر نمایان شود. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در اصفهان پاسخگوی شما در زمینه حل انواع مشکلات رایج در تلویزیون می باشد.
حال اگر ورودی شما صحیح است اما باز هم تصویری ندارید از روشن بودن گیرنده خود اطمینان حاصل کنید و ازاتصال درست آن به تلویزیون نیز مطمئن شوید. در صورتی که گیرنده به درستی متصل شده بود و باز هم تصویری مشاهده نکردید در این صورت آن را به گیرنده دیگری متصل کرده و آن را مجددا امتحان کنید. در صورت مشاهده نشدن تصویر در این حالت تلویزیون خود را برای بررسی بیشتر این مشکل که از مشکلات رایج تلویزیون می باشد به متخصصین با تجربه در esfahantvservice بسپارید.
عدم تطبیق صدا با تصویر: بسیار آزار دهنده است که وقتی در حال تماشای تلویزیون هستید صدای گوینده با حالت لب و دهان و صورتش مطابقت نداشته باشد. در این حالت به منوی تنظیمات صدا در تلویزیون یا دستگاه گیرنده خود مراجعه کنید و آن را مجددا تنظیم کنید تا مشکل حل شود. در صورت برطرف نشدن عدم مطابقت صدا با تصویر که از مشکلات رایج تلویزیون ها می باشد به متخصص با تجربه در سایت اصفهان تی وی سرویس بسپارید.

بیشتر بخوانید  3 راه کار برای تعمیر فلت تلویزیون سونی

مشکلات صدا و پیکسلی شدن تصویر از دیگر مشکلات تلویزیون:

شنیده شدن صدای اکو: اگر شما صدایی در حالت اکو می شنوید ممکن است یک سیستم صدای جداگانه داشته باشید. مثل ساندبار و صدا را هم از طریق تلویزیون و هم از طریق ساندبار در حال شنیدن هستید. اگر یک سیستم صوتی جداگانه دارید در این صورت لازم نیست دیگر صدا را از طریق بلندگوهای تلویزیون تان گوش دهید. زیرا باعث پژواک می شود علاوه بر این، شما برای سیستم صوتی به طور جدا هزینه کرده اید و همچنین صدای آن خیلی بهتر از بلندگوهای تلویزیون است.
برای رفع مشکلات رایج اکو صدا، صدای بلند گوهای تلویزیون خود را غیر فعال یا بی صدا و یا کم کنید و فقط از طریق سیستم صوتی مجزای خود به صدا گوش کنید. که در این صورت مشکل حل می شود. در صورت حل نشدن به سایت esfahantvservice مراجعه و فرم درخواست تعمیرات را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.
پیکسلی شدن تصویر و یا شکسته شدن: هنگامی که تصویر به شکل دسته های پیکسل در می آید به احتمال زیاد سیگنال دریافتی از آنتن ضعیف است. برای رفع آن تمام اتصالاتی که از سمت دیوار به دستگاه گیرنده و ازگیرنده به سمت تلویزیون قرار دارند را به دقت بررسی کنید. مطمئن شوید که تماما به درستی متصل شده اند و مشکلی ندارند. در صورتی که مشکل حل نشد به کارشناسان متخصص در زمینه حل انواع مشکلات رایج در تلویزیون مراجعه کنید.

پیکسلی شدن تصویر-مشکلات رایج

پیکسلی شدن تصویر-مشکلات رایج-اصفهان تی وی سرویس

مشکلات تلویزیون 1پیکسلی شدن تصویر

بیشتر بخوانید  با دلایل خرابی مین برد تلویزیون ها آشنا شوید!

ترک خوردگی، بروز نقاط سفید و تاریک شدن تصویر تلویزیون:

صفحه تلویزیون دارای خطوط و یا ترک خوردگی است: در این حالت وارد منوی تلویزیون خود شوید. اگر در قسمت منو نیز خطوط وجود داشت و یا صفحه حالت ترک خوردگی داشت در این حالت پنل تلویزیون شما آسیب دیده است و باید تعویض شود که بسیار هزینه بر است. برای تعویض پنل تلویزیون که از مشکلات رایج در تلویزیون ها می باشد به متخصص با تجربه مراجعه کنید.
ظاهر شدن نقاط سفید یا رنگی روی تصویر: این مشکل که از دیگر مشکلات رایج در تلویزیون می باشد نشان از خرابی پنل و سوختن پیکسل های آن می باشد. که در این حالت باید بک لایت تلویزیون تعویض شود. برای تعویض آن به می توانید به متخصصین با تجربه مراجعه کنید.

نقاط سفید یا رنگی روی تصویر-مشکلات رایج

نقاط سفید یا رنگی روی تصویر-مشکلات رایج-اصفهان تی وی سرویس

مشکلات تلویزیون 2نقاط سفید یا رنگی روی تصویر
تاریک شدن تصویر تلویزیون: تماشای تلویزیون در حالتی که تصویر آن تاریک است دشوار می باشد. همچنین ممکن است در یک فضای روشن باشید و تصویر تلویزیون شما به اندازه کافی روشن نباشد. برای رفع این مشکل ویژگی صرفه جویی در مصرف انرژی تلویزیون و یا (power saving) را خاموش کنید. زیرا این ها روشنایی تلویزیون را محدود می کنند.
همچنین اگر تلویزیون سنسور نور محیطی دارد، آن را خاموش کنید. سنسورها روشنایی تلویزیون را با توجه به میزان روشنایی محیط محدود می کنند.
روشنایی تلویزیون را افزایش دهید بیشتر تلویزیون ها با تنظیم روشنایی پیش فرض بسیار کمتر از حداکثر روشنایی ممکن عرضه می شوند. و در آخر میزان کنتراست تلویزیون را در وسط محدوده تنظیمات موجود قرار دهید.
در صورت حل نشدن این مشکل که از مشکلات رایج در تلویزیون ها می باشد به متخصص با تجربه مراجعه کنید.

تاریک شدن تصویر تلویزیون-مشکلات رایج

تاریک شدن تصویر تلویزیون-مشکلات رایج-اصفهان تی وی سرویس

مشکلات تلویزیون 3تاریک شدن تصویر

مواردی دیگر از مشکلات در تلویزیون ها را بشناسید:

شکستن پنل تلویزیون: در تلویزیون های امروزی به دلیل پیشرفت تکنولوژی ظرافت پنل ها بسیار زیاد است و در نتیجه آسیب پذیر ترند. و دراثر کوچکترین برخورد و ضربه دچار شکستگی می شوند و باید بسیار محتاط بود. در صورت بروز شکستگی که از مشکلات رایج در تلویزیون ها می باشد باید آن را تعویض کنید.
نفوذ کردن آب و یا مایعات به داخل پنل: این اتفاق در زمان تمیز کردن تلویزیون ممکن است اتفاق بیافتد. که در این صورت احتمال خرابی فلت و همچنین برد تیکان وجود دارد که باید برای تعمیر آن اقدام کرد. توصیه می شود به هنگام جا به جایی و حمل نقل تلویزیون را به خوبی بسته بندی کنید تا در برابر خطرات محیطی محفوظ بماند. همچنین به منظور تمیز کردن آن تنها از دستمال و مایع مخصوص تمیز کردن صفحه ی تلویزیون استفاده کنید.
خراب شدن گیرنده داخل تلویزیون: بعضی از تلویزیون های امروزی دارای گیرنده دیجیتال داخلی می باشند که در نتیجه تنها با متصل کردن آنتن به تلویزیون می توانید کانال ها را ببینید. حال در این حالت در صورتی که تصاویر دچار مشکل باشد باید در ابتدا از سالم بودن آنتن و کابل آنتن و فیش آن مطمئن شوید. و در صورت سالم بودن مجددا تلویزیون خود را کانال یابی کنید. در صورتی که مشکل حل نشد برای رفع آن که از مشکلات رایج در این گونه تلویزیون ها با گیرنده داخلی می باشد به متخصص با تجربه مراجعه فرمایید.

بیشتر بخوانید  تلویزیون SUHD چیست؟  + 4 تفاوت آن با سایر تلویزیون ها

نتیجه گیری و سوالات متداول در رابطه با مشکلات تلویزیون:

ما در این مقاله با انواع مشکلات رایج در تلویزون ها و روش های حل آن ها آشنا شدیم. از جمله این مشکلات: خراب شدن گیرنده داخل تلویزیون، نفوذ کردن آب و یا مایعات به داخل پنل، شکستن پنل تلویزیون، تاریک شدن تصویر تلویزیون، ترک خوردگی و خطوط در صفحه تلویزیون، پیکسلی شدن تصویر و یا شکسته شدن تصویر، شنیده شدن صدای اکو، عدم تطبیق صدا با تصویر و عدم نمایش تصویر در تلویزیون است. که همه ی این موارد برای شناسای علت وقوع و در نتیجه رفعشان نیاز به متخصص و کارشناس با تجربه دارد.

1.آیا امکان دارد پنل تلویزیون تعمیر نشود؟ بله در مواردی شدت خرابی به گونه ای است که پنل دیگر قابل تعمیر نیست. در این حالت باید پنل توسط متخصص با تجربه تعویض شود.
2.در صورت تاریک شدن تصویر تلویزیون باید چه اقداماتی انجام دهیم؟ باید سنسور نور محیطی و همچنین حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را خاموش کنیم. و میزان کنتراست را در حالت وسط قرار دهیم.
3.برای رفع مشکلات رایج در تلویزیون خود به کجا مراجعه کنم؟ به این منظور می توانید با مراجعه به سایت اصفهان تی وی سرویس و پر کردن فرم درخواست تعمیر با کارشناسان جهت رفع مشکل تلویزیون خود ارتباط برقرار کنید.

مدت زمان مطالعه 10 دقیقه
نویسنده محمودزاده
تاریخ نگارش 25/03/1402

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *