تکنسین ماهر - پیشگیری از خرابی

تلویزیون - پیشگیری از خرابی - اصفهان تی وی سرویس


پیشگیری از خرابی تلویزیون علاوه بر کم شدن هزینه تعمیرات تلویزیون، باعث افزایش طول عمر مفید تلویزیون می‌شود. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در شاهین شهر با تجربه فراوان و تکنسین های ماهر قادر به تعمیر تلویزیون ها است. بیشتر اوقات افراد فراموش می‌کنند که ساده‌ترین کارها را برای پیشگیری از خرابی تلویزیون انجام دهند.

یکی از مهم‌ترین کار‌ها پیش از تعمیر تلویزیون این است که متوجه شویم علت خرابی تلویزیون از کجا است. این کار توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در شاهین شهر انجام می‌شود. پس از آن تاثیر علت ایجاد خرابی را کاهش دهیم تا پیشگیری از خرابی مجدد دستگاه کنیم.

بزرگترین دشمن تجهیزات الکترونیکی، گرد و غبار است که باعث ایجاد اتصال کوتاه می‌شود. گرد و غبار به صفحه نمایش آسیب می‌رساند و قابل تعمیر شدن نیست.

در این مقاله چند نکته اساسی برای پیشگیری از خرابی تلویزیون توسط شرکت اصفهان تی وی سرویس آورده شده است.

نویسنده سامان رحیمی
تاریخ 4 تیر 1402
خاموش کردن دستگاه خاموش کردن تلویزیون در مواقع بی استفاده
محافظ برق استفاده از محافظ برق برای کنترل ولتاژ
روشنایی و کنتراست تنظیم روشنایی و کنتراست صفحه

 

مکان و تهویه مناسب انتخاب مکان مناسب برای تلویزیون

 

فهرست تصاویر

پیشگیری از خرابی 1تکنسین های با تجربه

پیشگیری از خرابی 2 تعمیر تلویزیون در محل

پیشگیری از خرابی 3انتخاب مکان مناسب

اگر تلویزیون را تماشا نمی کنید ان را خاموش کنید

عمر مفید یک تلویزیون حدود ۶۵ هزار ساعت است. اگر هنگام استفاده از تلویزیون کار دیگری انجام می‌دهید و به تلویزیون توجه نمی کنید! این به یک عادت تبدیل می‌شود و در نتیجه طول عمر تلویزیون شما کاهش می‌یابد. شاید بعد از حدود ۲ سال مجبور به تعمیر یا تعویض آن شوید. در صورتی که می‌توانید به سادگی با خاموش‌کردن تلویزیون در صورت عدم نیاز به آن پیشگیری از خرابی تلویزیون کنید. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در شاهین شهر خدمات تعمیر تلویزیون را در شاهین شهر اصفهان ارایه می دهد.

تکنسین ماهر - پیشگیری از خرابی

تکنسین ماهر – پیشگیری از خرابی – اصفهان تی وی سرویس

پیشگیری از خرابی 1تکنسین های با تجربه

استفاده از تنظیم کننده یا محافظ ولتاژ برق دستگاه

مراقب کم و زیاد شدن های شدید ولتاژ باشید که تا حد زیادی به دستگاه های الکترونیکی شما آسیب می رساند. ولتاژ معمولاً در هر زمان که قطعی برق اتفاق می‌افتد به طور ناگهانی قطع می شود، اما نوسانات ولتاژ ممکن است حتی در صورت قطع نبودن برق یا در هنگام رعد و برق نیز اتفاق بیفتد.
استفاده از محافظ و تنظیم کننده ولتاژ از تلویزیون و همچنین سایر تجهیزات الکترونیکی خانه مانند یخچال و کامپیوتر نیز مراقبت می کند.
پس بهتر است از محافظ ولتاژ که یک وسیله کاملاً به صرفه است استفاده کنید و پیشگیری از خرابی تلویزیون کنید.

تنظیمات روشنایی نمایشگر و استفاده مناسب از کنتراست صفحه

تنظیمات روشنایی تلویزیون اگر در بالاترین سطح قرار گیرد می‌تواند عمر دستگاه شما را کاهش دهد. اگر می خواهید تلویزیون را برای مدت طولانی تماشا کنید از روشنایی بیش از حد صفحه خودداری کنید. بهتر است روشنایی در سطح متوسط باشد تا پیشگیری از خرابی تلویزیون کنید

استفاده از تلویزیون با سطح کنتراست بالا باعث کاهش طول عمر دسنگاه می‌شود. همچنین باعث کاهش کیفیت تصویر می‌شود. زیرا فشار بیشترین به سخت افراز دستگاه می اید. بنابراین توصیه می شود که سطح کنتراست را هر از گاهی تغییر دهید و پیشگیری از خرابی تلویزیون کنید. با مراجعه به سایت esfahantvservice از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید.

تعمیرکار با تجربه- پیشگیری از خرابی

تعمیرکار با تجربه- پیشگیری از خرابی – اصفهان تی وی سرویس

پیشگیری از خرابی 2 تعمیر تلویزیون در محل

تهویه مناسب در تلویزیون و تمیز کردن مداوم تلویزیون

تلویزیون به فضای مناسب برای تهویه و خنک شدن نیاز دارد. بهتر است ان را در فضای مناسب و بدون رطوبت استفاده کنید اینکار باعث پیشگیری از خرابی تلویزیون می شود.

همچنین این کار باعث می‌شود حتی زمانی که از تلویزیون استفاده می‌کنید! مدار داخلی آن خیلی گرم نشود و در نتیجه طول عمر دستگاه افزایش یابد.

شرکت اصفهان تی وی سرویس، توانمند در زمینه تعمیرات و عیب یابی تلویزیون های مختلف است.

تمیز نگه داشتن و پاک کردن گرد و غبار  مداوم برای پیشگیری از خرابی تلویزیون مهم است. برای تمیز کردن تلویزیون توصیه می‌شود از محصولات با کیفیت که مخصوص تمیز کردن صفحه تلویزیون است استفاده کنید. این امر باعث پیشگیری از خرابی نمایشگر تلویزیون می‌شود.

گاهی اوقات گرد و غبار بر روی صفحه تلویزیون باعث تأثیر بر روی دید مخاطب می‌شود.

برای تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون از آب استفاده نکنید. برای تمیز کردن تلویزیون از پاک کننده های ضد الکتریسیته استفاده کنید.

گرد و غبار برای تلویزیون مضر است و نه تنها می‌تواند بر روی صفحه نمایش قرار بگیرد! بلکه بر روی قسمت های داخلی دستگاه نیز نفوز می‌کند و می‌تواند سبب کندی پاسخ تلویزیون شود. برای پاک کردن گرد و غبار می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید و پیشگیری از خرابی تلویزیون کنید

اجسام تیز و آهنربا را دور از تلویزیون نگه دارید

یکی از راه های مراقبت از تلویزیون دور نگه داشتن اشیای تیز از تلویزیون است. اشیای تیز می‌توانند به راحتی صفحه‌ نمایش را از بین برده و باعث آسیب‌دیدگی دائمی صفحه نمایش تلویزیون شوند

تلویزیون را نزدیک اجسامی که دارای الکتریسیته ساکن و یا خاصیت الکترومغناطیسی هستندمانند GPS و اهنربا نکنید. زیرا ممکن است  این وسایل تصویر را مختل کنند و بر روی حافظه فلش تلویزیون اثر بگذارند. این کار می‌تواند عمر صفحه تلویزیون را افزایش دهد و پیشگیری از خرابی تلویزیون ‌شود. مجموعه esfahantvservice با متخصصان با تجربه فعال در زمینه تعمیرات و عیب یابی تلویزیون است.

احتیاط در حمل و نقل و انتخاب مکان مناسب

تلویزیون های LCD از شیشه های نازک و شکننده ای ساخته شده‌ است. بنابراین هنگام بلند کردن و حرکت آنها باید دقت داشته باشید تا هیچ گونه ضربه ای به دستگاه وارد نشود. نمایشگرهای صفحه تخت به فشار و ضربه فیزیکی حساس هستند و فشار می تواند به صفحه داخلی آسیب برساند.

دمای پایین می‌تواند به قسمت های داخل تلویزیون نفوذ کند. بنابراین توصیه می‌شود تلویزیون خود را درجای سرد نگهداری نکنید و پیشگیری از خرابی تلویزیون کنید.

مکانی که تلویزیون خود را در آن قرار می‌دهید تاثیر زیادی بر افزایش طول عمر آن است. یکی از نکات مراقبت از تلویزیون انتخاب جای مناسب است.

نور خورشید می تواند به اجزای سازنده دستگاه آسیب برساند. پس نباید تلویزیون را نزدیک پنجره قرار ندهید.

همچنین گرمای زیاد ، خاکستر و گرد و غبار چوب نیز طول عمر دستگاه را کاهش می‌دهد. پس سعی کنید دستگاه را نزدیک شومینه نیز قرار ندهید و پیشگیری از خرابی تلویزیون کنید.

انتخاب مکان مناسب - پیشگیری از خرابی

انتخاب مکان مناسب – پیشگیری از خرابی – اصفهان تی وی سرویس

پیشگیری از خرابی 3انتخاب مکان مناسب

تعمیرات تلویزیون را فقط به تکنسین ماهر محول کنید

در صورتی که تلویزیون شما خراب شده است توصیه می کنیم برای تعمیر، خودتان وارد عمل نشوید. همچنین آن را به دست هر تعمیرکاری نسپارید. می‌توانید از تکنسین های متخصص شرکت esfahantvservice که قادر به رفع عیوب و تعویض قطعات تلویزیون است، کمک بگیرید.

سرویس و نگهداری لوازم خانگی قطعا کاری تخصصی است و نیازمند تجربه و مهارت دارد.  بنابراین از سپردن لوازم خود به افراد بی اعتبار، فاقد مکان و سابقه کار خودداری کنید. اینکار می‌تواند هزینه های سنگین یا جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد کند.

شرکت اصفهان تی وی سرویس، با بیش از یک دهه سابقه و فعالیت! به عنوان مرکز نصب، سرویس و تعمیر تلویزیون در استان اصفهان، در حال سرویس دهی است.

نتیجه گیری و سوالات متداول در رابطه با تلویزیون

بر طبق موارد بالا موثرترین عوامل در پیشگیری از خرابی تلویزیون را عبارتند از :

نور صفحه تلویزیون را کاهش دهید و آن را نسبت به نور محیط تنظیم کنید.

کنتراست صفحه تلویزیون را به طور مناسب تنظیم کنید.

مکان مناسب برای قرار گیری تلویزیون انتخاب کنید.

به طور مداوم دستگاه را تمیز کنید و تهویه مناسب تلویزیون را در نظر داشته باشید.

در مواقع بی استفاده تلویزیون را خاموش کنید.

در خرید دقت کنید و دستگاه‌هایی که کیفیت بالاتری دارند انتخاب کنید.

1.ایا ولتاژ مناسب برای تلویزیون با ولتاژ کامپیوتر یکسان است؟

برای اطلاع از ولتاز مناسب دستگاه ها دفترچه راهنما ان را مطالعه کنید.

  1. می‌توان از مواد شوینده بار پاک کردن تلیزیون استفاده کرد؟

خیر، استفاده از مواد شوینده و اب برای دستگاه مضر است. توصیه می‌شوداز مواد مخصوص استفاده کنید

3.چگونه پیشگیری از خرابی صفحه نمایش تلویزیون کنیم؟

به طور کلی می توان به مکان مناسب، تهویه خوب، تمیز نگه داشتن و مراقبت از ان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  چه ابزارها، تجهیزات و قطعات جانبی می‌تواند در تعمیر تلویزیون مورد استفاده قرار بگیرد

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در شاهین شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *