تعمیر پنل شکسته تلویزیون - تعمیر پنل تلویزیون

تعمیر پنل شکسته تلویزیون - تعمیر پنل تلویزیون - اصفهان تی وی سرویس


تعمیر پنل تلویزیون پس از شکسته‌شدن آن نیازمند انجام اقداماتی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مقاله با نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در خمینی شهر همراه باشید. از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای تلویزیون‌تان اتفاق بیافتد، ترک خوردن یا شکستن صفحه نمایش است. اگر تلویزیون‌تان یکی از نشانه‌هایی که در ادامه به آن‌ها خواهیم‌پرداخت را داشت، شما نیاز به تعمیر پنل تلویزیون دارید!. شکستن صفحه نمایش تلویزیون دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. افتادن تلویزیون، ضربه خوردن به هر نحوی و… از جمله این دلایل است. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در خمینی شهر مرکزی معتبر برای تعمیر پنل تلویزیون می باشد.

فهرست تصاویر

تعمیر پنل شکسته تلویزیون 1 نشانه های شکستگی تلویزیون

تعمیر پنل شکسته تلویزیون 2 ترک های عنکبوتی روی پنل شکسته

تعمیر پنل شکسته تلویزیون 3 تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی

نویسنده محمد رضا اکبری
تاریخ انتشار 1402/06/04
نشانه های سوختن پنل تلویزیون تیره شدن تصویر، به هم ریختگی تصویر، گیر کردن پیکسل‌‌ها، ظاهر شدن خطوط رنگی عمودی
اقدامات لازم بعد از شکسته شدن پنل از برق کشیدن دستگاه، کمک گرفتن  از کارشناس متخصص، صبور بودن تا رسیدن کارشناس

نشانه های سوختن پنل شکسته تلویزیون چیست؟

پیش‌از آن که اقدام به تعمیر پنل تلویزیون خود نمایید، نیاز است که از سوختن پنل تلویزیون اطمینان حاصل کنید. قدم اول در تعمیر پنل تلویزیون، شناسایی آسیب رخ داده و ارزیابی شدت خسارت وارده برای تعمیرات پنل است. پس از ارزیابی شدت خسارت و برآورد هزینه تعمیر پنل تلویزیون، باید ببینید که ارزش تعمیر را دارد یا نه؟. نشانه های سوختن پنل تلویزیون از نظر کارشناسان ما در نمایندگی نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در خمینی شهر موارد زیر هستند:

  • تیره شدن تصویر
  • پخش صدا بدون تصویر
  • به هم ریختگی تصویر
  • گیر کردن پیکسل ها
  • ظاهر شدن خطوط رنگی عمودی

تعمیر پنل شکسته تلویزیون 1 نشانه های شکستگی تلویزیون

نشانه های شکستگی تلویزیون - تعمیر پنل تلویزیون

نشانه های شکستگی تلویزیون – تعمیر پنل تلویزیون – اصفهان تی وی سرویس

 

باید به این نکته توجه داشت هر به هم ریختگی صفحه نمایش، صرفا به معنی شکستگی پنل تلویزیون نیست. نکته مهم درباره تعمیر پنل تلویزیون این است که مطمئن شوید صفحه تلویزیون شما شکسته است یا نه. مثلا ظاهرشدن خطوط خفیف عمودی روی صفحه تلویزیون یا به‌هم‌ریختگی رنگ‌های آن، الزاما به معنی شکستگی پنل تلویزیون نیست. از سوی دیگر ممکن‌است ضربه‌ای به تلویزیون شما وارد شده‌باشد ولی نشانه‌هایی از ترک و شکستگی روی صفحه تلویزیون نباشد. به‌هر حال نظر نهایی باید توسط کارشناس متخصص داده‌شود تا مطمئن شد که پنل نیاز به تعمیر دارد یا نه.

اقدامات لازم پس از اطمینان از شکسته شدن پنل تلویزیون

پس از آن‌که از شکسته‌شدن پنل تلویزیون‌تان اطمینان حاصل کردید، باید کارهایی را انجام‌دهید تا از آسیب‌های بیشتر جلوگیری شود. این اقدامات خسارات ناشی از شکسته‌شدن پنل را کاهش می‌دهد و رعایت این نکات برای تعمیر پنل تلویزیون الزامی است. اگر برای تعمیر پنل تلویزیون نیاز به کمک دارید، کارشناسان ما در اصفهان تی وی سرویس آماده پاسخگویی به‌شما هستند. اقدامات لازم پس از شکسته شدن پنل تلویزیون عبارتند از:

  • تلویزیون را از برق بکشید و تا 24 ساعت آن را خاموش نگه دارید.
  • اگر یک یا چند پیکسل از دست رفته تلویزیون را خاموش کرده و آن را از برق بکشید.
  • اگر تلویزیون دچار آب خوردگی شده است فورا آن را خاموش کنید و تا 48 ساعت آن را روشن نکنید.
  • از کارشناس متخصص کمک بگیرید.
  • تا رسیدن کارشناس متخصص صبور باشید و تلویزیون را به برق نزنید.

آیا تلویزیون ال سی دی شکسته قابل تعمیر است؟

تلویزیون‌های ال سی دی قادر به ارائه وضوح و رنگ فوق‌العاده‌ای برای تصاویر هستند. به همین خاطر تعمیر ال‌سی‌دی شکسته فقط در موارد خاصی امکان‌پذیر خواهد بود. اولین قدم شما در مسیر تعمیر پنل تلویزیون ال‌سی‌دی، شناسایی آسیب رخ‌داده و ارزیابی برای تعمیرات آن است. کارشناسان می‌گویند تعمیر صفحه تلویزیون ال‌سی‌دی به احتمال زیاد، هزینه زیادی خواهد داشت. دلیل هزینه زیاد آن این است که ترمیم ال‌سی‌دی آن‌قدر دشوار می‌باشد که به ‌زحمت آن نمی‌ارزد. معمولا تعمیرکاران در این‌گونه موارد، پیشنهاد تعویض تمام صفحه تلویزیون را می‌دهند. پس‌از محاسبه هزینه تعمیر پنل تلویزیون ال‌سی‌دی متوجه خواهید شد که ارزش تعمیر دارد یا تعویض تلویزیون به‌صرفه‌تر است. در مواردی که خسارت جزئی وارد شده‌باشد، می‌توان تعمیر پنل تلویزیون را انجام داد.

ترک های تار عنکبوتی در صفحه تلویزیون ال سی دی

از دیگر مشکلاتی که برای صفحه‌های تلویزیون ال ‌سی ‌دی در اثر ضربه ایجاد می‌شود، ترک‌های تار عنکبوتی است. این ترک ‌ها در صورت ضربه در صفحه ‌نمایش دیده می ‌شود که مانند تارهای مو هستند. ترک های تار عنکبوتی اگر بسیار نازک باشند در گذر زمان از بین می‌روند. ترک‌های تار عنکبوتی در مواردی بسیار عمیق هستند و می‌توانند به قطعه‌های درونی پنل دستگاه شما آسیب وارد کنند. صفحه ال سی دی در این صورت قابل تعمیر نخواهد بود. در صورت تعمیر هم، قیمت تعمیر ال سی دی شکسته بیشتر خواهد شد. برای برآورد قیمت تعمیر پنل تلویزیون می توانید با کارشناسان ما در esfahantvservice در ارتباط باشید.

برای برطرف کردن ترک‌های جزئی در صفحه ال‌سی‌دی تلویزیون خود می‌توانید از کیت‌های ضد خش استفاده کنید. علاوه بر این، برای از بین بردن ترک‌های جزئی، از پارچه‌های گرم نیز می‌توانید استفاده نمایید. یک پارچه نرم را انتخاب کنید و با آب داغ آن را گرم کنید و درون یک پلاستیک قرار دهید. پارچه را به صورت آهسته بر روی خش‌ها فشار دهید. دقت شود که مدت فشردن پارچه بر روی صفحه تلویزیون بالاتر از ۱۰ ثانیه نباشد. اگر در هنگام فشردن پارچه بر صفحه، با ناهمواری مواجه‌شدید، باید برای تعمیر پنل تلویزیون از یک کارشناس کمک بگیرید.

تعمیر پنل شکسته تلویزیون 2 ترک های عنکبوتی روی پنل شکسته

ترک های تار عنکبوتی - تعمیر پنل تلویزیون

ترک های تار عنکبوتی – تعمیر پنل تلویزیون – اصفهان تی وی سرویس

تعمیر پنل تلویزیون ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی چگونه انجام می شود؟

بهتر است پیش از توضیح درباره این موضوع، ابتدا با ساختار پنل تلویزیون‌های LED , LCDو Plasma آشنا شویم. پنل در تلویزیون‌های ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی شامل صفحه اصلی یا ماژول، صفحات پولاریزه و دیفیوزر و لامپ‌های بک لایت است. این قطعات همگی در کنار هم، روی شاسی اصلی تلویزیون شما قرار می‌گیرند. نور زمینه یا بک‌لایت در پشت صفحه نمایش توسط لامپ‌های بک‌لایت تولید می‌شود. وظیفه صفحات پولاریزه، دیفیوزر و فیلترها پخش یکنواخت و یکدست نور در سطح صفحه نمایش است. اگر برای تعمیر پنل تلویزیون نیاز به کمک دارید، کارشناسان ما در اصفهان تی وی سرویس آماده پاسخگویی به‌شما هستند.

حالا تصور کنید که ضربه‌ شدیدی به صفحه نمایش تلویزیون وارد شود و باعث شکسته شدن ماژول تلویزیون شود. ساختار پنل تلویزیون به‌شکلی است که در صورت ضربه‌خوردن و شکسته‌شدن ماژول، در هیچ برندی، تعمیر پنل تلویزیون امکان‌پذیر نیست. پس تنها راه، تعویض کامل آن است. اما برای تعمیر پنل تلویزیون اگر فقط به ماژول آسیب وارد شده باشد، می‌توان ماژول آسیب‌دیده را تعویض کرد. در این نوع از تعمیر، بک لایت و صفحات پولاریزه قبلی دوباره قابل استفاده می‌شوند. به همین خاطر در این حالت، هزینه تعمیر هم کاهش خواهد یافت. برای برآورد قیمت تعمیر پنل تلویزیون می توانید با کارشناسان ما در  esfahantvservice در ارتباط باشید.

آیا تعمیر پنل تلویزیون آسیب دیده شامل گارانتی می شود؟

سوالی که‌ممکن است برای تعمیر پنل تلویزیون به وجود بیاید این است که آیا تعمیر پنل شکسته شامل گارانتی می‌شود؟. در جواب‌به این سوال باید گفت صفحه تلویزیون باید دارای نقص‌هایی مانند تغییر رنگ، خطوط، رگه‌ها، لکه‌ها و غیره باشد. در این صورت احتمال زیادی وجود دارد که اگر در بازه زمانی تعیین شده باشد، گارانتی آن را پوشش دهد. پس تعمیر پنل تلویزیون های ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی که بر اثر سهل‌انگاری دچار ضربه می شوند، شامل گارانتی نخواهند شد. حتی اگر در سال های اول گارانتی باشد.

ضمانت‌های تلویزیون دارای تبصره هایی است که مشخص می‌کند گارانتی چه مواردی را پوشش نمی‌دهد. مواردی مانند:
۱. آسیب‌دیدگی براثر ضربه.
۲. منبع ولتاژ نامناسب یا نوسانات برق.
۳. خسارت ناشی از حمل و نقل.
۴. استفاده نامناسب مشتری، تغییرات یا تنظیمات.
۵. نصب، راه‌اندازی یا تعمیراتی که توسط هر فردی غیر از تعمیرکاران مرکز خدمات مجاز انجام شده‌اند.

اگر برای تعمیر پنل تلویزیون نیاز به کمک دارید، کارشناسان ما در اصفهان تی وی سرویس آماده پاسخگویی به‌شما هستند.

تعمیر پنل شکسته تلویزیون 3 تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی

تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی - تعمیر پنل تلویزیون

تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی – تعمیر پنل تلویزیون – اصفهان تی وی سرویس

تعمیر پنل تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی

اگر پنل تلویزیون شما نشانه های زیر را داشته باشد:

  • دارای خطوط عمودی بسیار است.
  • نیمی از صفحه نمایش تیره تر شده است.
  • صفحه نمایش ترک خورده است.
  • ال سی دی یا ال ای دی آن به طور کامل شکسته است.

به احتمال زیاد تعمیر پنل تلویزیون امکان پذیر نخواهد بود و باید پنل به طور کامل تعویض شود. البته در بعضی موارد هزینه‌ های بالای پنل ‌های تلویزیون باعث می‌شود بسیاری از افراد از خیر تعویض پنل بگذرند. در این موارد خرید تلویزیون جدید به صرفه‌تر است. پس بهتر است وقت و هزینه خود را صرف تعمیر پنل تلویزیون نکنید. این امر به این دلیل است که صفحه نمایش، گران‌ترین قسمت تلویزیون محسوب می‌شود. تعویض آن هم در بسیاری از موارد به صرفه نیست.

در نتیجه تعمیر پنل تلویزیون بهتر است یا تعویض آن؟

همان طور که گفته شد تعمیر ال‌سی‌دی شکسته و ضربه خوره چندان کار ساده‌ای نیست و تقریبا غیر ممکن است. هزینه تعویض پنل تلویزیون چیزی حدود 80 درصد قیمت تلویزیون جدید است. باید به این نکته توجه داشت که به طور معمول پنل ها به صورت جداگانه به فروش نمی رسند. پس تعمیر پنل تلویزیون در صورتی امکان‌پذیر است که آسیب، بسیار جزئی باشد و صفحه پولاریزه آسیب جدی ندیده باشد. بنابراین تعمیر پنل تلویزیون تا حد زیادی به خودتان بستگی دارد. در صورتی که تلویزیون شما دچار مشکل شده است می توانید با کارشناسان ما در esfahantvservice در ارتباط باشید.

سوالاتی که ممکن است با خواندن این مقاله برایتان به وجود بیاد

  • نشانه های سوختن پنل تلویزیون شکسته چیست؟

تیره شدن تصویر، پخش صدا بدون تصویر، به هم ریختگی تصویر، گیر کردن پیکسل ها و…

  • آیا تلویزیون ال سی دی قابل تعمیر است؟

احتمال موفقیت آمیز بودن تعمیر پنل تلویزیون تا حد زیادی به میزان شدت آسیب وارد شده به تلویزیون بستگی دارد. اما به طور کلی احتمال تعمیر پنل تلویزیون بسیار کم است و باید تعویض شود.

  • آیا تعمیر پنل تلویزیون شامل گارانتی می شود؟

در صورتی که آسیب وارد شده به تلویزیون بر اثر سهل انگاری نباشد، احتمالا تعمیر آن شامل گارانتی خواهد بود. در غیر این صورت گارانتی هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در خمینی شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *