الوده شدن تلویزیون های هوشمند به ویروس-ویروسی شدن تلویزیون

الوده شدن تلویزیون های هوشمند به ویروس


 

ویروسی شدن تلویزیون های هوشمند یکی از سوالات رایج کاربران است. امروزه تلویزیون های هوشمند در حال تبدیل شدن به یک گزینه رایج در بین کاربران است. از ویژگی های تلویزیون های هوشمند پشتیبانی از USB و اینترنت است. در کنار مزایای بسیارش مشکلاتی را هم بوجود اورده است. از جمله این مشکلات می توان به ویروسی شدن تلویزیون ها اشاره کرد. در این مقاله نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در نجف آباد توضیحات کاملی دراین خصوص ارائه می دهد. هنگام ویروسی شدن تلویزیون، بطور معمول زمان boot شدن کاهش می یابد. همچنین ویروسی شدن تلویزیون های هوشمند می توانند باعث سرقت اطلاعات کاربری شود. برای دریافت  اطلاعات بیشتربا نمایندگی تعمیرات  تلویزیون سامسونگ در نجف آباد در این مقاله همراه باشید.

فهرست تصویر

تلویزیون ویروسی 1 مشکلات تلویزیون هوشمند

تلویزیون ویروسی 2 هک شدن سیستم عامل تلویزیون

تلویزیون ویروسی 3 پاکسازی ویروس از تلویزیون

 

نشانه ها وعلائم ویروسی شدن تلویزیون های هوشمند چیست؟

در ادامه با نمایندگی تعمیرات  تلویزیون سامسونگ در نجف آباد همراه باشید. برنامه ها یا فایل های آلوده از طریق USB  یا اینترنت وارد تلویزیون های شما می شوند. که این عوامل باعث ویروسی شدن تلویزیون های شما می شود. با این حال دقت داشته باشید که ویروس‌هایی که برای گوشی‌های هوشمند، ویندوز و… ساخته شده‌ نمی‌توانند باعث خرابی شود. اگر سیستم عامل تلویزیون شما اندروید باشد، امکان اینکه در معرض ویروس ها قرار بگیرد بیشتر است. زیرا Android TV از فایل های APK که همان فرمت فایل در گوشی های اندرویدی است پشتیبانی می کند.

درنتیجه فایل های اندرویدی الوده به ویروس می توانند باعث ویروسی شدن سیستم شما شود. درصورتیکه که سیستم عامل شما تایزن سامسونگ است، می توان گفت آن‌ها از سیستم عامل های اندرویدی امن تر هستند. حفاظت از ویروس McAfee در Tizen باعث جلوگیری از ویروسی شدن تلویزیون شما می شود. به همین ترتیب تلویزیون هایVizio، که دارای سیستم عاملSmartcast هستند. این سیستم عامل اجازه دانلود برنامه های شخص ثالث را نمی دهد. این موضوع باعث میشود که احتمال ویروسی شدن تلویزیون شما کاهش یابد.

توجه داشته باشید در صورتی که تلویزیون شما دارای دوربین داخلی یا وب کم هست. این امکان وجود دارد که قربانی شنود تلفنی شوید وهکرها مکالمات شما را شنود کنند. برای جلوگیری ازاین مشکل، می توانید وبکم ومیکروفون تلویزیون خود را در زمانی که ازآن‌ها استفاده نمی کنید، قطع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجب تلویزیون هایی با سیستم عامل های مختلف می توانید به سایت esfahantvservice مراجعه کنید.

مشکلات تلویزیون هوشمند - ویروسی شدن تلویزیون

مشکلات تلویزیون هوشمند – ویروسی شدن تلویزیون – اصفهان تی وی سرویس

تلویزیون ویروسی 1 مشکلات تلویزیون هوشمند

از کجا بفهمیم تلویزیون ما در برابر ویروس ها در امان است؟

سامسونگ در سال 2019 با انتشارتوییتی از کاربران خودش درخواست کرد که چندهفته یکبار  تلویزیون های خود را اسکن کنند. سامسونگ بعد ازمدتی توییت خودش را پاک کرد و اعلام کرد که آن توییت فقط برای اهداف آموزشی بوده است. اما این  باور را در مردم به وجود آورد که ویروسی شدن تلویزیون شما امکان پذیر است. سامسونگ چندین ویژگی امنیتی را روی تلویزیون های خود بوجود اورده است تا از ویروسی شدن تلویزیون های شماجلوگیری کند.

سیستم عامل تلویزیون خواندنی است و با )DRM مدیریت حقوق دیجیتال) امضا شده است. با DRM امکان ویروسی شدن تلویزیون ها بسیار کم است. بطور کلی اگر ویروس به هر نحوی بتواند وارد تلویزیون شما شود، نمی تواند آسیب جدی وارد کند. برای کسب اطلاعات بیشتردرباره DRMواشنایی با مدل های متفاوت تلویزیون های هوشمند به سایت ما با ادرس esfahantvservice مراجعه کنید.

علائمی که نشان دهنده ی ویروسی شدن تلویزیون شما هستند:

در زیر تعدادی از علایمی که نشان دهنده ی ویروسی شدن تلویزیون شما هستند اشاره می کنیم.

1)تنظیمات تلویزیون به طورناگهانی بازوبسته شود، پنجره منو خودبه خود تکان می خورد. پنجره های ناخواسته روی صفحه نمایش بیاید. برنامه ها خود به خود باز و بسته شوند. فایل ها و پوشه ها به طور ناگهانی ناپدید می شوند. این اتفاق توسط شخص ثالث می افتد، به این معنا که شخص ثالث کنترل سیستم شما را بدست گرفته است.

هک شدن سیستم عامل تلویزیون-ویروسی شدن تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس2) نشان دادن تبلیغ های ناخواسته توسط مرورگر،که هدف اصلی آن تبلیغات است.

3)محتوای ناخواسته نمایش داده بشه،بعنوان مثال پخش ویدیوی تبلیغاتی نامرتبط با برنامه هایی که شما استفاده می کنید.

4) بطور ناگهانی و  قابل توجهی کیفیت صدا یا تصویرکاهش پیدا کند.(توجه:در این مورد ابتدا تلویزیون را از لحاظ سخت افزاری بررسی کنید. امکان دارد سیستم شما ضربه خورده باشد یا…)

5)کمبود فضای ذخیره سازی

هک شدن سیستم عامل تلویزیون-ویروسی شدن تلویزیون

هک شدن سیستم عامل تلویزیون-ویروسی شدن تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس

تلویزیون ویروسی 2 هک شدن سیستم عامل تلویزیون

چگونه می توانیم از ویروسی شدن تلویزیون خود جلوگیری کنیم؟

ازانجایی که همیشه پیشگیری بهترازدرمان است درزیر به برخی از راه های پیشگیری ویروسی شدن تلویزیون اشاره می کنیم:

1)نرم افزارهای خود از منابع رسمی وقابل اعتماد مانند  Netflixتهیه کنیم، زیرا امکان ورود بدافزار از طریق نرم افزارها بالاست. بدافزارها یکی از عوامل اصلی ویروسی شدن تلویزیون است.

2) وب سایت هایی که بازدید می کنید می تواند یکی ازراه های ویروسی شدن تلویزیون باشد. پس ازبازدید سایت های مشکوک خودداری کنید.

3)سیستم عامل خود را هرچند هفته یکبار آپدیت کنید، سیستم عامل قدیمی احتمال ویروسی شدن تلویزیون را افزایش میدهد.

4)تیم فنی اصفهان تی وی سرویس توصیه می کنند اینترنت تلویزیون را قطع کنید. چرا که  اکثر بدافزارها با استفاده از اینترنت فعالیت خود را انجام می دهند. اکثرا بدون اتصال به اینترنت نمیتوانند کاری انجام بدهند.

5) فایروال روی روتر را فعال کنید.

فایروال تمام ترافیک ورودی از اینترنت را اسکن می کند و سپس آن را به تلویزیون ارسال می کند. این کمک می کند تا بدافزار یا ویروس تشخیص داده شود و بتوانیم از مشکل ویروسی شدن تلویزیون جلوگیری کنیم.

6) اگرقصد دارید ازUSB استفاده کنید، حتما USB رابا یک برنامه آنتی ویروس روی لپ تاپ یا کامپیوترویروس‌یابی کنید.

7) اگرهیچ یک ازموارد بالا به شما کمکی نکرد و سیستم شما ویروسی شد، می‌توانید سیستم خود را ریست کنید. ( به یاد داشته باشید با ریست کردن تلویزیون تمام داده‌ها و تنظیمات شخصی از تلویزیون شما پاک می شود. بنابراین قبل از تنظیم مجدد یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.) اگر بااین روش عملکرد دستگاه شما به حالت عادی بازنگردد، مشکل دستگاه شما سخت افزاری یا نرم افزاری بوده است. ممکن است مشکل از ویروسی شدن تلویزیون شما نباشد. برای رفع مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری تلویزیون خود می توانید مقالات اصفهان تی وی سرویس را مطالعه کنید.

پاکسازی ویروس از تلویزیون-ویروسی شدن تلویزیون

پاکسازی ویروس از تلویزیون-ویروسی شدن تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس

تلویزیون ویروسی 3 پاکسازی ویروس از تلویزیون

چگونه تلویزیون خود را از ویروس ها پاکسازی کنیم؟

اگرسیستم عامل تلویزیون سامسونگ شما تایزن است، می توانید ازآنتی ویروس داخلی McAfee برای اسکن وحذف ویروس ها استفاده کنید. سپس بخش  HOMEکنترل را فشار دهید و حالا به گوشه پایین سمت چپ بروید وسپس تنظیمات را باز کنید. اگر تلویزیونی دیگری دارید، ابتدا داخل تنظیمات را چک کنید و ببینید قابلیت اسکن وجود دارد یا خیر. در صورت عدم وجود میتوانید انتی ویروسی که توسط سازنده توصیه شده را تهیه کنید.

توجه: لطفا آنتی ویروس های خود را از منابع وسایت های نامعتبر تهیه نکنید. این مورد می تواند آسیب جدی به سیستم عامل تلویزیون هوشمند شما وارد کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجب تلویزیون های سامسونگ با سیستم عامل تایزن به سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه کنید.

خلاصه ی مطالب در رابطه با ویروسی شدن سیستم عامل تلویزیون های هوشمند

به طورخلاصه برای جلوگیری ازویروسی شدن تلویزیون خود تا حد امکان ازوارد شدن به سایت های مشکوک و نامطمئن خودداری کنید. همچنین نرم افزار های مورد نیاز خود را از منابع مطمین تهیه کنید. زیرا بدافزار ها یکی از علل اصلی ویروسی شدن تلویزیون شما است. همچنین حتما قبل از استفاده  USB آن را ویروس کشی کنید و بعدا آن را به تلویزیون وصل کنید. درصورت ویروسی شدن تلویزیون خود ابتدا اینترنت را قطع کنید. چرا که اغلب ویروس ها با اینترنت فعالیت خود را ادامه می دهند. با قطع کردن اینترنت شما می توانید جلوی خرابکاری ویروس را بگیرید. برای دسترسی به مقالات بیشتر راجب تلویزیون های هوشمند به سایت esfahantvservice در قسمت مقاله مراجعه کنید.

 

سوالات متداول خوانندگان این مطلب در رابطه با ویروسی شدن تلویزیون های هوشمند

1.آیا امکان ویروسی شدن تلویزیون های هوشمند وجود دارد؟

 

بله، به علت پشتیبانی تلویزیون های هوشمند از  USBو اینترنت امکان ویروسی شدن تلویزیون های هوشمند وجود دارد.

2.نشانه های ویروسی شدن تلویزیون چیست؟

بهم ریختگی تنظیمات تلویزیون، نشان دادن تبلیغ های ناخواسته از جمله این موارد هستند. همچنین کاهش قابل توجهی کیفیت صدا یا تصویر، کمبود فضای ذخیره سازی نیز موثر است.

3.چگونه از ویروسی شدن تلویزیون جلوگیری کنم؟

1) نرم افزارهای خود از منابع رسمی و قابل اعتماد تهیه کنیم.

2) سیستم عامل خود را هرچند هفته یکبار آپدیت کنید.

3) USB را با یک برنامه آنتی ویروس روی لپ تاپ یا کامپیوتر ویروس یابی کنید.

موضوع علائمی که نشان می دهد سیستم عامل تلویزیون شما ویروسی شده است!
نویسنده سارا مقدس
تاریخ 02/شهریور/1402
جلوگیری از ویروسی شدن تلویزیون از سایت های معتبر بازدید کنید
usb را قبل از استفاده ویروس یابی کنید
وب کم را در صورت عدم نیاز خاموش کنید

 

 

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در نجف آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *