مشکلات احتمالی تلویزیون آب خورده - تلویزیون آب خورده

مشکلات احتمالی تلویزیون آب خورده - تلویزیون آب خورده - اصفهان تی وی سرویس


تلویزیون آب خورده از شایع‌ترین عوامل آسیب تلویزیون در خانه‌های ایران است. کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در اصفهان مشکلات احتمالی پیش‌آمده برای این تلویزیون‌ها را برای شما شرح می‌دهند. شستشوی درب و پنجره‌ها، گردگیری از وسایل منزل، جابجایی دکوراسیون و … کارهایی است که در حین خانه‌تکانی انجام می‌شوند. به‌همین‌خاطر تعمیر تلویزیون آب خورده از مواردی است که بیشترین مراجعات را در روزهای پایانی سال به خود اختصاص می‌دهد. همچنین حضور بچه‌های کوچک در خانه، خطر آب‌خوردگی تلویزیون را افزایش می‌دهد. پیش‌از سپردن کار به افراد متخصص کارهایی هستند که انجام آن‌ها می‌تواند از آسیب‌دیدگی بیشتر تلویزیون آب خورده جلوگیری کند. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در اصفهان، مرکزی معتبر برای تعمیر تلویزیون‌های آب خورده می‌باشد.

فهرست تصاویر

آب خوردگی تلویزیون 1آسیب به پنل تلویزیون

آب خوردگی تلویزیون 2 خشک کردن تلویزیون آب‌ خورده

آب خوردگی تلویزیون 3 کمک از کارشناس متخصص

نویسنده محمد رضا اکبری
تاریخ انتشار 1402/06/01
موضوع مقاله مشکلاتی که برای تلویزیون آب‌خورده پیش می‌آید.
نشانه های آب خوردگی تلویزیون ظاهر شدن خطوط رنگی‌عمودی و هاله نوار سفید و…

مشکلات و نشانه های یک تلویزیون آب خورده چیست؟

همان‌طور که گفته شد راه های تشخیص تلویزیون آب خورده چندان کار سختی نیست. با دیدن این نشانه ها و مشکلات در تلویزیون خود می‌توانید آب خوردگی تلویزیون خود را تشخیص دهید. متخصصان ما در نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در اصفهان نشانه های تلویزیون آب خورده را موارد زیر می دانند:

  • ظاهر شدن خطوط رنگی عمودی
  • ظاهر شدن هاله نوار سفید روی تصویر
  • قطع شدن تصویر پس از مدتی کوتاه
  • پخش شدن صدا بدون پخش تصویر

اگر یک یا چند نمونه از این مشکلات را در تلویزیون‌تان مشاهده می‌کنید احتمالا تلویزیون شما دچار آب‌خوردگی شده است. اگر خطوط رنگی عمودی در صفحه تلویزیون ظاهر شد احتمالا نشانه ای از تخریب اتصالات پنل است. قطعی کامل تصویر نشانه‌ای از تخریب برد تیکان و در صورت آب‌خوردگی زیاد، نشانه تخریب برد اصلی یا مین‌برد است.

آب خوردگی تلویزیون 1آسیب به پنل تلویزیون

آسیب به پنل تلویزیون - تلویزیون آب خورده

آسیب به پنل تلویزیون – تلویزیون آب‌ خورده – اصفهان تی وی سرویس

باید ها و اقدامات برای آسیب کمتر به تلویزیون آب خورده

اگر برای شما مشکل آب خوردگی تلویزیون پیش آمده است، خونسرد باشید. پیش از آن که اوضاع بحرانی تر شود لازم است که اقدامات زیر را انجام دهید.

  1. تلویزیون آب خورده را خاموش کنید

اولین و مهم ترین کار بعد از آب‌خوردگی تلویزیون خاموش کردن و سپس از برق کشیدن تلویزیون آب خورده است. آب برای آسیب رساندن به قسمت های الکتریکی نیاز به برق دارد. پس تلویزیون شما حتی زمانی که خاموش است اگر به پریز وصل باشد، انرژی الکتریکی در آن جریان دارد. برای خواندن مقالات بیشتر به آدرس esfahantvservice مراجعه نمایید.

  1. خشک کردن تلویزیون آب خورده

اگر آب‌زیادی در مکانی که تلویزیون قرار دارد جمع شده‌است، تلویزیون را به آرامی به جایی خشک منتقل کنید. سپس تا حد امکان آب های اضافه در تلویزیون آب خورده را با دستمال خشک کنید. دقت‌کنید که این کار را به آرامی و به شکلی انجام دهید که تلویزیون زیاد جا به جا نشود. چرا که ممکن است آب به جاهایی که قبلا نفوذ نکرده، به خاطر جابه جایی نفوذ کند.

آب خوردگی تلویزیون 2 خشک کردن تلویزیون آب خورده

خشک کردن تلویزیون آب خورده - تلویزیون آب خورده

خشک کردن تلویزیون آب‌ خورده – تلویزیون آب‌ خورده – اصفهان تی وی سرویس

  1. درخواست کمک از کارشناس متخصص

پس از انجام کارهای بالا بهتر است از یک متخصص درخواست کمک کنید. دقت کنید که مشکل تلویزیون آب خورده یکی از حساس ترین مشکلاتی است که برای تلویزیون ممکن است رخ بدهد. بنابراین به هیچ وجه خود سرانه و بدون حضور متخصص اقدام به تعمیر تلویزیون آب خورده نکنید. چرا که ممکن است میزان آسیب و خسارت به تلویزیون بیشتر شود تا جایی که دیگر قابل تعمیر نباشد! در صورت بروز این مشکل می توانید از کارشناسان مجموعه اصفهان تی وی سرویس کمک بگیرید.

  1. تا رسیدن کارشناس متخصص صبور باشید و تلویزیون را به برق نزنید!

دقت شود که علاوه بر رعایت نکات بالا صبور بودن نیز نکته ای بسیار حائز اهمیت است. ممکن است شرایط طوری پیش برود که تا دو یا سه روز نتوانید به متخصص دسترسی داشته باشید. اگر اعزام متخصص به طول انجامید به هیچ وجه اقدام به باز کردن تلویزیون آب خورده نکنید و صبور باشید. در صورت بروز این مشکل می توانید از کارشناسان مجموعه esfahantvservice کمک بگیرید.

آیا تلویزیون ال ای دی آب خورده قابل تعمیر است؟

درمورد تلویزیون آب خورده ال ای دی باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشت. در تلویزیون ال‌ای‌دی، اجزای صفحه نمایش و اجزای هاردبرد از طریق یک شانه دندانه مسی با یکدیگر در ارتباط هستند. دلیل استفاده از مس این است که مس رسانای الکتریکی بسیار خوبی می باشد. این قطعه در عین سریع و کارآمد بودن، بسیار ظریف و شکننده است. به‌همین‌دلیل باید تلویزیون را در محیط مناسب و به دور از محیطی که احتمال آب‌خوردگی تلویزیون وجود دارد، نگهداری کنید.

آب هادی بسیار خوب دیگر با ثبات برق کمتر است. الکترولیز مخلوطی است خورنده که از ترکیب آب، مس و برق ایجاد می شود. این‌ترکیب باعث سوزاندن مس و از بین رفتن سیم های ارتباطی بین صفحه‌نمایش و سیم‌کشی تلویزیون آب خورده می‌شود. مخلوط الکترولیز بسیار مهلک است و حتی در بعضی موارد نیز باعث می شود تلویزیون دیگر قابل تعمیر نباشد. به‌همین دلیل تاکید می‌شود که به هیچ‌وجه تلویزیون آب خورده را به برق وصل نکنید تا توسط متخصص بررسی شود. در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید از کارشناسان مجموعه اصفهان تی وی سرویس کمک بگیرید.

آیا تلویزیون ال سی دی آب خورده قابل تعمیر است؟

مشکلات تلویزیون آب خورده ال سی دی در مقایسه با تلویزیون ال ای دی بیشتر است. کریستال مایع بین دو لایه شیشه‌ای نازک ال‌سی‌دی، در اثر تماس مستقیم با آب، در معرض آسیب قرار می‌گیرد. به همین خاطر علائم آسیب بسته به نوع آسیب متفاوت است.

علل آسیب دیدگی با آب در تلویزیون ال سی دی:

چند عامل می تواند باعث آسیب رسیدن به تلویزیون آب خورده شما بشود. از مهم‌ترین عوامل می توان به نشتی سقف، آب گرفتگی خانه یا ریختن تصادفی آب اشاره کرد. حتی در بعضی موارد استفاده از تلویزیون در یک محیط مرطوب می‌تواند روی صفحه نمایش شما تاثیر بگذارد. هوای مرطوب می تواند به مرور زمان وارد تلویزیون شود. این امر نه تنها به پنل، بلکه به اجزای الکتریکی داخل تلویزیون آب خورده نیز آسیب می رساند. برای بررسی علل آب خوردگی سایر برند ها به سایت esfahantvservice مراجعه کنید.

علائم آب خوردگی پنل تلویزیون ال سی دی:

زمانی‌که تلویزیون آب خورده در معرض تماس با آب‌قرار گرفت، صفحه نمایش علائمی پیدا می‌کند که آسیب را نشان می‌دهد. هنگامی که صفحه نمایش در معرض رطوبت یا مه باشد، ممکن است لکه های آب ایجاد شود. حتی پس‌از تمیز کردن تلویزیون آب‌خورده ، نقاط رطوبت نمایش داده می‌شوند و قطرات آب بین لایه‌های شیشه قرار دارند. خیس شدن زیاد پنل ال‌سی‌دی باعث ایجاد لکه‌های سیاه شبیه لکه‌ های جوهر در تلویزیون آب خورده می‌ شود. این لکه ‌ها نیز بین لایه‌ های شیشه پنل تلویزیون آب خورده قرار می‌گیرند.

چگونه می توان از آب خوردگی تلویزیون جلوگیری کرد؟

آب خوردگی تلویزیون مسئله ای است که با رعایت چند نکته قابل پیشگیری است. این نکات عبارتند از:

  • استفاده از محافظ صفحه نمایش برای تلویزیون
  • دور نگه داشتن دستگاه از محل های مرطوب
  • دور نگه داشتن دستگاه از محل های مشکوک به نشت آب
  • خشک نگه داشتن محل نگهداری دستگاه

با رعایت این نکات ساده از بروز حادثه برای دستگاه خود جلوگیری کنید.

آب خوردگی تلویزیون 3 کمک از کارشناس متخصص

کمک از کارشناس متخصص - تلویزیون آب خورده

کمک از کارشناس متخصص – تلویزیون آب خورده – اصفهان تی وی سرویس

در نتیجه امکان تعمیر تلویزیون آب خورده وجود دارد؟

با وجود رعایت نکات گفته‌شده اگر به‌هر دلیلی تلویزیون دچار آب‌خوردگی شد، آیا امکان تعمیر دستگاه وجود دارد؟. در پاسخ به این سوال باید گفت که تعمیر تلویزیون آب خورده دشوار است. به همین علت نتایج تعمیر بر اساس نوع دستگاه، نوع مشکل، شدت و محل آن متفاوت است. اگر صدمه با آب کم است اقدامات گفته شده تا حد زیادی می تواند تاثیر گذار باشد. تلویزیون آب‌خورده را از برق بکشید و آن را به یک مکان خشک منتقل کنید. اگر آب آسیب زیادی به تلویزیون آب خورده شما وارد کرده است، باید برای تعمیر از یک متخصص کمک بگیرید. در صورت بروز این مشکل می توانید از کارشناسان مجموعه اصفهان تی وی سرویس کمک بگیرید.

سوالاتی که ممکن است با خواندن این مقاله برایتان به وجود بیاد

  • نشانه های تلویزیون آب‌خورده چیست؟

ظاهر شدن خطوط رنگی عمودی روی صفحه‌نمایش، نمایان‌شدن هاله نوار سفید روی تصویر، قطع‌شدن تصویر پس از مدتی و … از نشانه های تلویزیون آب خورده هستند.

  • چگونه می توان از آب خوردگی تلویزیون جلوگیری کرد؟

برای پیشگیری از بروز مشکل تلویزیون آب خورده ، رعایت این نکات الزامی است:

استفاده از محافظ صفحه نمایش، دور نگه داشتن دستگاه از محل مرطوب، خشک نگه داشتن محل قرارگیری دستگاه و…

  • آیا امکان تعمیر تلویزیون آب خورده وجود دارد؟

تعمیرپذیری تلویزیون آب‌خورده تا حد زیادی به شدت آسیب وارد شده به دستگاه بستگی دارد. علاوه بر این نوع تلویزیون آب خورده آسیب دیده و محل آن می توانند تاثیر گذار باشند. به هر حال نظر نهایی بایستی توسط کارشناس متخصص داده شود.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *