پیکسل سوختگی در صفحه نمایش تلویزیون و روش‌های رفع آن-تعمیر صفحه نمایش تلویزیون

پیکسل سوختگی در صفحه نمایش تلویزیون و روش‌های رفع آن-تعمیر صفحه نمایش تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس


تعمیر صفحه نمایش تلویزیون از جمله خدمات نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در شاهین شهر است که به شکل کاملا تخصصی و در سریع ترین زمان انجام می شود.

پیکسل ها از کوچکترین اجزا تشکیل دهنده یک صفحه نمایش می باشند. هر پیکسل شامل یک پیکسل فرعی می باشد که یکی از رنگ های قرمز، سبز، آبی و یا ترکیبی از آن ها را نمایش می دهد. در واقع بقیه ی رنگ ها از ترکیب سه رنگ اصلی درست می شوند و رنگ تصویر را می سازند.

پیکسل ها جزء حساس ترین اجزاء یک صفحه نمایش می باشند که باید در نگهداری از آن ها بسیار دقت کرد. اگر پیکسل ها به هر دلیلی دچار خرابی و یا سوختگی شدند می توانید برای تعمیر آن به نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در شاهین شهر مراجعه کنید و از کارشناسان با تجربه در جهت تعمیر صفحه نمایش تلویزیون تان کمک بگیرید.

فهرست تصاویر:

پیکسل سوختگی تلویزیون 1کوچکترین جزء صفحه نمایش

پیکسل سوختگی تلویزیون 2تشخیص پیکسل های سوخته

پیکسل سوختگی تلویزیون 3رفع پیکسل سوختگی

پیکسل‌ها چگونه کار می‌کنند و به چه شکل از آن‌ها استفاده می‌شود؟

کوچکترین واحد سازنده یک صفحه نمایش پیکسل‌ها هستند در واقع واحد اصلی رنگ قابل برنامه‌ریزی در نمایشگرند. یک تصویر یا ویدیو روی صفحه نمایش از میلیون‌ها پیکسل تشکیل شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیکسل و نقش آن در نمایش تصویر و همینطور تعمیر صفحه نمایش تلویزیون‌تان در صورت نیاز می توانید به نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در شاهین شهر از طریق سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه کرده و از کارشناسان سوالات خود را بپرسید.

تعداد پیکسل ها در صفحه نمایش تلویزیون میزان وضوح تصویر را در آن تعیین می کنند. هر چه تعداد پیکسل‌ها در یک صفحه نمایش بیشتر باشد تصویری واضح تر را به ما نمایش می دهد.

بیشتر بخوانید  نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در شاهین شهر| تعمیرات تخصصی!

در صورت نیاز به تعمیر صفحه نمایش تلویزیون‌تان به کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه مراجعه کنید. تلویزیون‌های امروزی روز به روز از لحاظ وضوح تصویر در حال پیشرفت می‌باشند. به طوری که تلویزیون‌هایی با کیفیت 8k دارای 33 میلیون پیکسل است که عددی بسیار قابل توجه و حیرت انگیز است. در نتیجه تعداد بالا پیکسل در این تلویزیون‌ها شاهد رزولوشن تصویر فوق العاده خوبی هستیم.

پیکسل کوچکترین جزء تصویر- انواع خدمات تعمیر صفحه نمایش تلویزیون

پیکسل کوچکترین جزء تصویر-انواع خدمات تعمیر صفحه نمایش تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس

پیکسل سوختگی تلویزیون 1کوچکترین جزء صفحه نمایش

تعداد پیکسل‌ها در یک صفحه نمایش با ضرب تعداد پیکسل‌های افقی و عمودی در یکدیگر محاسبه می‌شود. برای مثال تلویزیون های HD دارای 1920 پیکسل افقی و 1080 پیکسل عمودی است که در مجموع 2073600 تعداد کل پیکسل‌های صفحه نمایش می‌شود. تعداد پیکسل‌های تلویزیون‌های تلویزیون 4k، چهار برابر تلویزیون‌های HD می‌باشد که در نتیجه وضوح تصویر آن نیز به میزان 4 برابر بیشتر است.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و همین طور تعمیر صفحه نمایش تلویزیون‌تان به کارشناسان حرفه ای مراجعه فرمایید.

چگونه می‌توان سوختگی پیکسل‌های تلویزیون را تشخیص داد؟

برای تشخیص پیکسل سوخته تلویزیون یک تصویر سفید را از اینترنت دانلود کنید و آن را به تلویزیون انتقال دهید. یک عکس کاملا سفید همه‌ی پیکسل‌های تلویزیون را فعال می‌کند. حال اگر هر کدام از پیکسل‌ها سوخته باشند یا به خوبی کار نکنند به راحتی قابل تشخیص است. زیرا در صورت سوخته بودن به یکی از رنگ های سفید، آبی، قرمز و یا سبز دیده می‌شود.

برای تعمیر صفحه نمایش تلویزیون‌تان می‌توانید به کارشناسان با تجربه در سایت esfahantvservice مراجعه کنید.

تشخیص پیکسل سوخته در تلویزیون-تعرفه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون

تشخیص پیکسل سوخته در تلویزیون-تعرفه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس

پیکسل سوختگی تلویزیون 2تشخیص پیکسل های سوخته

بعضی از پیکسل‌های تلویزیون نیز ممکن است دچار مردگی شوند. برای بررسی مردگی پیکسل‌ها باید به هنگام نمایش یک تصویر آن را متوقف کنید و در صورتی که پیکسلی را خاموش دیدید در این صورت آن پیکسل مرده است.

بیشتر بخوانید  6 مرحله برای تمیز کردن تلویزیون به درستی + نکات تکمیلی

چگونه می‌توان از سوخته شدن پیکسل‌های تلویزیون جلوگیری کرد؟

تلویزیون را از سیم برق جدا نکنید. خیلی از تلویزیون‌ها دارای یک ویژگی به نام رفرش خودکار هستند. این ویژگی هر چند وقت یک بار کل تصویر تلویزیون را چند پیکسل عوض می‌کند و هرگونه عکس و یا آرم ثابت را به اطراف منتقلش می‌کند. این کار می‌تواند موجب جلوگیری از سوختن پیکسل‌های تلویزیون شود. این ویژگی تلویزیون‌ها فقط در حالتی کار می‌کند که تلویزیون به منبع برق متصل باشد.

در صورت نیاز به تعمیر صفحه نمایش تلویزیون تان می‌توانید به کارشناسان سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه کنید.

از انجام بازی‌های ویدیویی که تصاویری ثابت را طولانی مدت نمایش می‌دهد خودداری کنید. بیشتر بازی‌های ویدیویی نوعی رابط کاربری دارند مثلا سرعت سنج در یک مسابقه موتورسواری یا نوار سلامت در یک بازی اکشن. حال اگر این رابط‌ها در یک مکان ثابت برای مدت طولانی باقی بمانند ممکن است پیکسل‌های تلویزیون را دچار سوختگی کند. در صورت نیاز به تعمیر صفحه نمایش تلویزیون به تعمیرکاران کاربلد مراجعه کنید.

از دیدن کانال‌های خبری که تصویرهایی ثابت را برای مدتی طولانی نمایش می‌دهند خودداری کنید. خیلی از کانال‌های خبری بنرها و یا آرم هایی را روی صفحه نشان می‌دهند که در طول مدت برنامه در یک مکان باقی می‌ماند. حال اگر این برنامه را برای مدتی طولانی و یا به طور منظم نگاه کنید در این صورت ممکن است پیکسل های تلویزیون دچار سوختگی شوند.

از دیدن طولانی مدت فیلم با فرمت 21:9 خودداری کنید. فیلم هایی با این فرمت اغلب نوارهای سیاه رنگ در بالا و پایین صفحه نمایش می‌دهند. اگر برای مدتی طولانی این گونه فیلم‌ها را تماشا کنید ممکن است پیکسل‌ها دچار سوختگی شوند.

چگونه می‌توان پیکسل سوختگی صفحه نمایش تلویزیون را رفع کرد؟

روش‌های مختلفی برای از بین بردن پیکسل سوختگی تلویزیون می‌توان انجام داد که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید  هر آنچه باید درباره ی گارانتی تعمیرات تلویزیون و شرایط آن بدانیم

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات در این زمینه و همینطور تعمیر صفحه نمایش تلویزیون خود به سایت esfahantvservice مراجعه کنید.

یک فایل ویدیویی مثلا یک انیمیشن که تصویرهای متحرک زیاد دارند را در تلویزیون اجرا کنید. این یک روش موثر و البته ساده برای رفع این مشکل است.

استفاده از برنامه‌های رفع پیکسل سوختگی. این برنامه‌ها را می توانید از اینترنت دانلود کنید. بعضی از آن‌ها رایگان و برخی پولی هستند. این برنامه‌ها با استفاده از نمایش رنگ‌های مختلف پیکسل‌های سوخته را بهبود می‌دهند.

در صورتی که روش‌های فوق جواب نداد به کارشناسان در سایت esfahantvservice مراجعه کنید تا در صورتی که بک‌لایت تلویزیون تان دچار آسیب شده و نیاز به تعمیر صفحه نمایش تلویزیون‌تان دارید آن را تعمیر کنند.

رفع پیکسل سوختگی در تلویزیون- تعرفه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون

رفع پیکسل سوختگی در تلویزیون- تعرفه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس

پیکسل سوختگی تلویزیون 3رفع پیکسل سوختگی

در صورتی که اجزای پشتیبانی کننده نوری و یا الکتریکی پیکسل‌ها از کار افتاده باشد نیز پیکسل خاموش می‌شود و معمولا به شکل یک نقطه سیاه دیده می‌شود. در این صورت نیز باید به کارشناسان با تجربه مراجعه کرده تا برای تعمیر صفحه نمایش تلویزیون‌تان اقدامات لازم را انجام دهند.

عنوان مقاله: پیکسل سوختگی در صفحه نمایش تلویزیون و 3 راهکار برای رفع آن!
تعداد پیکسل‌ها در صفحه نمایش : تعیین کننده میزان وضوح تصویر
چگونگی رفع پیکسل سوختگی: استفاده از برنامه‌های مخصوص، اجرای فایل ویدیویی پرتحرک،

تعمیر بک‌لایت تلویزیون

نویسنده: محمودزاده

نتیجه گیری و سوالات متداول درباره پیکسل سوختگی تلویزیون:

در این مقاله با چگونگی کارکرد پیکسل‌ها در صفحه نمایش تلویزیون آشنا شدیم و فهمیدیم که میزان وضوح تصویر را تعداد پیکسل های یک تصویر مشخص می‌کند. با چگونگی تشخیص پیکسل‌های سوخته در تلویزیون آشنا شدیم. همچنین نحوه جلوگیری از سوخته شدن پیکسل‌های تلویزیون را نیز متوجه شدیم در اخر فهمیدید که چگونه باید پیکسل سوختگی در تلویزیون را رفع کنیم.

1- آیا پیکسل سوختگی تلویزیون را می‌توانیم خودمان برطرف کنیم؟

بله در مواردی می‌توانیم خودمان مشکل را حل کنیم. ولی در صورتی که بک‌لایت تلویزیون آسیب دیده باشد در این صورت دیگر باید به کارشناسان تعمیر صفحه نمایش تلویزیون مراجعه کنیم.

2- آیا از پیکسل سوختگی تلویزیون می‌توان پیشگیری کرد؟

بله قابل پیشگیری است.

3- در صورت درست نشدن مشکل پیکسل سوختگی تلویزیون برای تعمیر به کجا مراجعه کنم؟

به سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه کنید. سپس از طریق تکمیل فرم درخواست تعمیرات مشکل خود را با کارشناسان در میان بگذارید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در شاهین شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *