تلویزیون سه بعدی چگونه کار می کند-تلویزیون سه بعدی

تلویزیون سه بعدی چگونه کار می کند-تلویزیون سه بعدی-اصفهان تی وی سرویس


تلویزیون سه ‌بعدی چند سالی است که روانه بازار شده است و توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده است. زیرا که تصاویری متفاوت با آنچه همیشه از تلویزیون‌ها دیده شده است را به نمایش می‌گذارد. نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در خمینی شهر ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر تلویزیون می‌تواند در صورت خرابی تلویزیون سه ‌بعدی‌تان به شما کمک رسانی کند.

امروزه با گسترش تولید تلویزیون سه بعدی تهیه‌کنندگان فیلم و برنامه‌های تلویزیونی نیز به سمت استفاده از این تکنولوژی رفته‌اند و روی تولید برنامه با استفاده از آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

تکنولوژی به کار رفته در این تلویزیون‌ها، قابلیت های آن‌ها و همچنین معایب این نوع از تلویزیون‌ها هنوز برای خیلی از افراد ناشناخته است. نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در خمینی شهر از طریق سایت esfahantvservice پاسخگوی سوالات شما در این زمینه می‌باشد.

فهرست تصاویر:

فناوری سه بعدی در تلویزیون 1تفاوت سینما با تلویزیون

فناوری سه بعدی در تلویزیون 2بروز سردرد

فناوری سه بعدی در تلویزیون 3عینک های مخصوص

فناوری سه‌ بعدی در تلویزیون‌ها چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

در این نوع از تلویزیون‌ها با استفاده از تکنیک برجسته بینی، روی مغز و چشم انسان اثر می‌گذارند و بعد عمق را به تصاویر دو بعدی اضافه می‌کنند. تلویزیون‌های دو بعدی فقط ارتفاع وعرض تصویر را نمایش می‌دهند. حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که تلویزیون یک فضای دو بعدی است چگونه یک تصویر سه ‌بعدی را نشان می‌دهد؟ می‌توانید این سوال را از کارشناسان  نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در خمینی شهر از طریق مراجعه به سایت اصفهان تی وی سرویس بپرسید تا شما را راهنمایی کنند. یا در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا جواب سوال خود را پیدا کنید!

در ابتدا خوب است با عملکرد چشم ما انسان‌ها به هنگام دیدن اجسام آشنا شوید. هر دو چشم ما از هم کمی فاصله دارند و هر چشم تصویر روبروی خود را با زاویه دیدی متفاوت از چشم دیگر می‌بیند. حال این دو تصویر هنگامی که به مغز ما می‌رسند با هم ترکیب می‌شوند و عمق تصویر توسط مغز درک می‌شود. تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون سه‌ بعدی نیز دقیقا به همین شکل عمل می‌کند و تصاویر را به دو شکل و با اختلافی جزئی نمایش می‌دهد. سپس با استفاده از عینک‌های مخصوص عملکردی مشابه چشم انسان را شبیه سازی می‌کند و تصاویر سه ‌بعدی را تولید می‌نماید.

بیشتر بخوانید  نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در خمینی شهر 3نمایشگر!

دلیل رواج نداشتن تلویزیون سه ‌بعدی در میان مردم چیست؟

این تلویزیون‌ها علی رغم جذابیتی که دارند ولی هنوز بعد از چندین سال از گذشت ورود آن‌ها به بازار بین مردم رواج پیدا نکرده‌اند. این اتفاق دلایل متعددی دارد که در ادامه به شکل خلاصه آن‌ها را می‌گوییم. اولین مورد این است که قیمت این تلویزیون‌ها در مقایسه با تلویزیون‌های معمولی بالاتر است. در نتیجه همه نمی‌توانند به راحتی برای آن هزینه کنند. همینطور برای شرکت‌های سازنده نیز تولید این تلویزیون‌ها مقرون به صرفه نیست. دلیل دیگر این است که محتواهای سه ‌بعدی در بازار هنوز بسیار اندک است زیرا تولید این گونه محتوا نیز هزینه‌بر است.

بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده‌اند برخی از افراد امکان دیدن تصویر سه ‌بعدی و استفاده از تلویزیون سه بعدی را ندارند. در واقع به هنگام تماشای تصاویر عمق را نمی‌توانند درک کنند و تنها همان دو بعد تصویر را می‌توانند ببینند. این موضوع باعث شده است که بعضی از افراد اصلا به سمت خرید چنین تلویزیون‌هایی نروند. تجهیزات جانبی تلویزیون سه‌ بعدی نیز هزینه بر است و در صورت خرابی آن‌ها مشتری متحمل هزینه زیادی می‌شود.

همه این عوامل در مجموع باعث شده‌اند که تلویزیون سه ‌بعدی در میان مردم رواج پیدا نکند و در حاشیه باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه می‌توانید به سایت esfahantvservice مراجعه کرده و از دانش کارشناسان بهره‌مند شوید.

تصاویر سه‌ بعدی سینما با تلویزیون سه بعدی چه تفاوتی دارد؟

تفاوت تلویزیون سه بعدی با سینما سه بعدی-تلویزیون سه بعدی

تفاوت تلویزیون سه بعدی با سینما سه بعدی-تلویزیون سه بعدی-اصفهان تی وی سرویس

فناوری سه بعدی در تلویزیون 1تفاوت سینما با تلویزیون

بیشتر بخوانید  راهکار تعمیر تلویزیون رنگی قدیمی + 10 راه نگهداری از تلویزیون

در حالت کلی تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون‌ها و سینما با هم فرقی ندارند. تنها اندازه نمایشگر و فاصله‌ای که تا تصویر داریم با یکدیگر متفاوت است. در تلویزیون‌ها می‌توانیم به راحتی فاصله‌مان را تا تصویر تغییر دهیم تا نتیجه بهتری بگیریم. تفاوت دیگر هم چنین در امکاناتی است که در مکان سینما وجود دارد. مثلا در برخی از سینماها از قابلیت‌های دیگری مثل پاشیدن آب یا وزرش باد استفاده می‌کنند. این برای خیلی‌ها جذابیت بیشتری را دارد و احساس واقعی بودن زیادی را به آن‌ها منتقل می‌کند. به هر حال می‌توانید گاهی اوقات به سینماها سر بزنید و این احساس را تجربه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید به سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه کنید.

آیا دیدن تصاویر سه ‌بعدی باعث سردرد می‌شود؟

شاید به گوش شما هم خورده باشد که استفاده از تلویزیون سه ‌بعدی باعث بروز سرگیجه و یا سردرد می‌شود. این مطلب به شکلی علمی هنوز اثبات نشده است. ولی بعضی از افراد به دلیل این که سرعت فیلم‌برداری در این گونه محتوای مخصوص تلویزیون سه بعدی زیاد است دچار سردرد می‌شوند. توصیه می‌شود درصورتی‌ که با چنین مشکلی مواجه شدید از تماشای آن خودداری کنید. همچنین استفاده از تلویزیون سه ‌بعدی و یا سینما سه‌ بعدی برای کودکان زیر 6 سال نیز ممنوع می‌باشد و برای آن‌ها عوارضی را به دنبال دارد. پس حواستان باشد به هنگام تماشای فیلم یا برنامه‌ای با تلویزیون سه‌ بعدی از قرار دادن کودکان در مقابل آن‌ها جدا پرهیز کنید.

سردرد پس از تماشای تلویزیون سه بعدی-خرید تلویزیون سه بعدیفناوری سه بعدی در تلویزیون 2بروز سردرد

برای دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه فرمایید و از کارشناسان آن کمک بگیرید.

انواع فناوری‌های به کار رفته در سینما و تلویزیون سه ‌بعدی!

آناگلیف (Anaglyph): در این روش از یک عدد عینک که دارای طلق‌هایی به رنگ قرمز و آبی است استفاده می‌کنند. این طلق‌ها مانع از عبور کردن نور همرنگ خودشان می‌شوند. مثلاً اگر با یک عدد طلق آبی به محیط بیرون نگه کنید نورهایی به رنگ آبی را نمی‌بینید. با استفاده از تکنولوژی‌های امروزی دو تصویر را برای دو چشم یکی با هاله‌ای از نور قرمز و تصویری دیگر با هاله‌ای از نور آبی  را روی ‌هم می‌اندازند. سپس با استفاده از عینک‌هایی با دو طلق آبی و قرمز که به آن نگاه می‌کنیم تصویری سه بعدی را می‌بینیم. در ابتدا، استفاده از این فناوری کیفیت زیادی نداشت؛ ولی بعد از این که فناوری Blu-ray 3D و هم چنین تلویزیون‌های Full HD 1080p ظهور پیدا کردند کیفیت تصویر خروجی از این فناوری نیز بالاتر رفت.

بیشتر بخوانید  تیونر تلویزیون چیست و چه نقشی ایفا می کند؟

Active Shutter: این روش جدید است و بیشتر از این روش در تولید تلویزیون‌ سه بعدی استفاده می‌شود. در این روش وقتی که تصویر مخصوص هر چشم نمایش داده می‌شود شیشه مقابل چشم دیگر توسط عینک‌های مخصوص سیاه می‌شود که این اتفاق به صورت یکی در میان و در زمانی بسیار سریع رخ می‌دهد. این چیزی است که در تلویزیون‌های با فرکانس بالاتر از 120 هرتز امکان‌پذیر است و در تلویزیون‌هایی با فرکانس تصویر پایین پاسخگو نیست.

عینک های مخصوص تماشای فیلم سه بعدی-قیمت تلویزیون سه بعدی

عینک های مخصوص تماشای فیلم سه بعدی-قیمت تلویزیون سه بعدی-اصفهان تی وی سرویس

فناوری سه بعدی در تلویزیون 3عینک های مخصوص

عینک‌های مخصوص فناوری Active Shutter نسبت به عینک‌های Anaglyph خیلی پیشرفته هستند. این عینک‌ها در درونشان باتری و گیرنده وجود دارد و به شکل بی‌سیم از تلویزیون سه بعدی دستورها را دریافت می‌کنند و گران‌ترند.

عنوان مقاله: فناوری سه بعدی در تلویزیون ها و 5 دلیل رواج نداشتن آن ها!
انواع فناوری‌های به کار رفته در تلویزیون سه بعدی: آناگلیف – اکتیوشاتر
دلایل رواج نداشتن تلویزیون سه‌بعدی: قیمت بالاتر، مقرون به صرفه نبودن تولید برنامه‌ها
نویسنده: محمودزاده

نتیجه‌گیری و سؤالات متداول درباره تلویزیون سه بعدی:

در این مقاله درباره این که تلویزیون سه بعدی دقیقاً به چه شکل کار می‌کند آشنا شدید. دلیل رواج نداشتن این تلویزیون‌ها در میان مردم را متوجه شدید. تفاوت تصاویر سه بعدی در تلویزیون با سینما را فهمیدید و انواع فناوری‌های به کار رفته در سینما و تلویزیون سه ‌بعدی را شناختید. حال با دانستن این اطلاعات دیگر به راحتی می‌توانید برای خرید این تلویزیون‌ها اقدام کنید. هم چنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت esfahantvservice مراجعه فرمایید.

1- آیا محتوای تولید شده برای سینما یا تلویزیون سه بعدی را می‌توان بدون عینک نگاه کرد؟ خیر، حتماً باید از عینک مخصوص استفاده کرد.

2- آیا دیدن تلویزیون سه بعدی برای کودکان مضر است؟ بله، برای کودکان زیر شش سال ممنوع است؛ زیرا مغز آن‌ها هنوز به طور کامل شکل نگرفته است.

3- آیا استفاده از تلویزیون سه بعدی باعث سردرد می‌شوند؟ در بعضی از افراد باعث بروز سردرد می‌شود. چون این گونه محتواها معمولاً با سرعت زیادی فیلم‌برداری می‌شوند. بنابراین استفاده از تلویزیون سه بعدی توصیه نمی‌شود.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در خمینی شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *