تعمیر صفحه نمایش تلویزیون از جمله خدماتی است که می توانید آن را به نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در اصفهان بسپارید. این روزها تلویزیون ها نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته اند. کیفیت تصاویر خروجی از آن ها از هر زمان دیگری بیشتر است و هنوز هم روز به روز در حال ارتقاء است. هنگامی که یک تلویزیون نسل جدید را خریداری می کنید می توانید کیفیت تصویر خروجی از آن را تنظیم کنید و آن را مطابق با سلیقه ی خود شخصی سازی نمایید. در این مقاله به نحوه ی تنظیم تصویر تلویزیون می پردازیم در ادامه با ما همراه باشید. هم چنین در صورتی که صفحه نمایش تلویزیون تان با مشکلی مواجه شد در این صورت می توانید برای تعمیر صفحه نمایش تلویزیون خود به نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در اصفهان از طریق سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه کنید و درخواست خود را با کارشناسان در میان بگذارید.

فهرست تصاویر:

بهینه کردن تنظیمات تصویر 1تنظیم میزان روشنایی

بهینه کردن تنظیمات تصویر 2تنظیم میزان اشباع رنگ

بهینه کردن تنظیمات تصویر 3تنظیم میزان وضوح تصویر

چگونه می توانیم تنظیمات تصویر تلویزیون خود را بهینه کنیم؟

می توانید انجام تنظیمات تصویر تلویزیون خود را به نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در اصفهان بسپارید. هم چنین می توانید خودتان با تغییر حالت از پیش تنظیم شده تصاویر که توسط کارخانه تنظیم شده است شروع کنید. در منویبا تغییر حالت از پیش تنظیم شده تصاویر که توسط کارخانه تنظیم شده است شروع کنید. در منوی تلویزیون ها حالات مختلف تصویر را کارخانه قبلا تنظیم کرده است که می توانید به دلخواه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. برای دریافت راهنمایی در این زمینه و همچنین خدمات تعمیر صفحه نمایش تلویزیون خود می توانید به کارشناس با تجربه مراجعه فرمایید.

حالتsport و یا ورزش: در صورتی که می خواهید به تماشای یک برنامه ی ورزشی مثل فوتبال و یا والیبال بنشینید می توانید حالت تصویر را روی آن بگذارید.

حالت Bright یا روشن: که نور صفحه در حالت کلی کمی بیشتر می شود و تصویر روشن تری را می بینید.

بیشتر بخوانید  آیا تعمیر کردن تلویزیون های LED ضربه خورده ممکن است؟

دیگر حالات قابل انتخاب در تنظیم تصویر تلویزیون را بشناسید:

حالت soft یا نرم: که در این حالت رنگ های تصویر تضاد زیادی با هم ندارند و رنگ ها به شکلی ملایم دیده می شوند. هرگونه ابهام و یا سوال در زمینه حالات مختلف تصویر و همچنین تعمیر صفحه نمایش تلویزیون را از کارشناسان بپرسید.
حالت standard یا استاندارد نیز رنگ و نور تصویر در حالتی استاندارد و نه غیر طبیعی به چشم می خورند. می توانید بنا به سلیقه ی خود هر کدام از این ها را انتخاب کنید. هم چنین می توانید تنظیمات تلویزیون را به صورت جداگانه عوض کنید که در این صورت باید حالت personal یا شخصی را انتخاب کنید و از حالات از پیش تعیین شده استفاده نکنید. با انتخاب این حالت با چند گزینه مواجه می شوید که باید آن ها را به طور جدا جدا تغییر دهید تا به حالت دلخواه خود برسید.
برای دریافت راهنمایی در این زمینه و هم چنین تعمیر صفحه نمایش تلویزیون خود به کارشناسان حرفه ای در سایت esfahantvservice مراجعه فرمایید.

موارد قابل تغییر در تنظیم دستی تصویر تلویزیون کدامند؟

روشنایی یا Brightness: به آن سطح سیاهی نیز گفته می شود. که در واقع این اصطلاح بهتری می باشد زیرا میزان تاریکی تاریک ترین مناطق تصویر را کنترل می کند نه روشنایی کلی. و این برای رسیدن به کیفیت بالای تصویر حیاتی است. در حالت ایده‌آل تلویزیون باید بتواند رنگ های سیاه عمیق را بدون از دست دادن جزئیات تقریبا سیاه در تاریک ترین ناحیه ها نشان دهد.

تنظیم کردن میزان روشنایی تصویر-تعمیر صفحه نمایش تلویزیون

تنظیم کردن میزان روشنایی تصویر-خدمات تعمیر صفحه نمایش تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس

بهینه کردن تنظیمات تصویر 1تنظیم میزان روشنایی
برای کسب اطلاع بیشتر درباره تنظیم این گزینه و همچنین تعمیر صفحه نمایش تلویزیون خود می توانید به کارشناس با تجربه سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه فرمایید.

در حالت کلی برای تنظیم این گزینه باید یک صحنه ی شب را برای مثال در یک فیلم روی صفحه نمایش بیاورید و متوقف کنید و سطح روشنایی را تا زمانی که بتوانید جزئیات را در تاریک ترین ناحیه ی تصویر ببینید بالا ببرید. بعد از آن دوباره سطح روشنایی را تا جایی که رنگ مشکی به انداره ای مشکی شود که جزئیات پنهان نشود پایین ببرید. بهترین حالت این است که سطح روشنایی تلویزیون را روی 50% تنظیم کنید.

تنظیم Contrast و Saturation  وچگونگی بهینه کردن آن ها برای تصویر تلویزیون:

کنتراست یا Contrast: که سطح سفید نیز نامیده می‌شود، کنتراست بر روشنایی و چگونگی نمایش جزئیات سایه تقریباً سفید در تلویزیون تأثیرگذار است. برای کسب اطلاعات درباره تنظیم این گزینه و یا تعمیر صفحه نمایش تلویزیون خود در صورتی که با مشکل مواجه شدید به کارشناسان حرفه ای سایت esfahantvservice مراجعه فرمایید. در صورتی که خودتان خواستید این گزینه را تنظیم کنید یک تصویر با مقدار زیادی رنگ سفید پیدا کنید. مثلا لباس عروس یا یک آسمان پر از ابرهای سفید پف دار. حال میزان کنتراست تصویر را پایین بیاورید تا بتوانید جزئیات مثل سایه ها در چین لباس عروس و یا سایه های خاکستری رنگ در ابرها را ببینید. سپس کنتراست را مجددا آرام آرام بالا بیاورید تا روشن ترین تصویر ممکن را بدون از دست دادن جزئیات ببینید. در صورتی که در تنظیم تصویر با مشکل یا خرابی مواجه شدید می توانید تعمیر صفحه نمایش تلویزیون خود را به کارشناسان بسپارید.
hue control: نحوه ی نمایش تصاویر قرمز و سبز را روی صفحه نمایش تلویزیون شما تغییر می دهد. مقدار آن را به گونه ای که رنگ گوشت طبیعی به نظر برسد و خیلی قرمز و یا خیلی زرد متمایل به سبز نباشد تنظیم کنید. این مقدار را می توانید در وسط محدوده قرار دهید که معمولا خروجی خوبی دارد.
Saturation: میزان اشباع رنگ را نشان می دهد. این گزینه را به گونه ای تنظیم کنید که رنگ ها زنده و در عین حال واقعی و طبیعی به نظر بیایند و براق دیده نشوند.

بیشتر بخوانید  چرا تلویزیون صدا ندارد؟

تنظیم کردن میزان اشباع رنگ-چگونگی تعمیر صفحه نمایش تلویزیون

تنظیم کردن میزان اشباع رنگ-چگونگی تعمیر صفحه نمایش تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس

بهینه کردن تنظیمات تصویر 2تنظیم میزان اشباع رنگ
برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و هم چنین دریافت خدمات تعمیر صفحه نمایش تلویزیون خود می توانید به کارشناسان در سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه فرمایید.

تنظیم Sharpness و چگونگی بهینه کردن آن برای تصویر تلویزیون:

Sharpness: نشان دهنده وضوح تصویر است و مقدار آن چگونگی نمایش لبه های تصویر در صفحه نمایش را مشخص می کند. اگر مقدار آن بالا باشد لزوما وضوح تصویر تلویزین شما را بهبود نمی دهد و برعکس خطوط کلی را بیش از اندازه متمایز می کند و تصویری با کیفیت ارائه نمی دهد. هم چنین اگر هاله ای در اطراف اجسام مشاهده کردید یا اگر تصویر خیلی حالت دانه دار دیده می شود این نشان از وضوح خیلی بالا می باشد و باید مقدار آن را کم کنید.

تنظیم کردن میزان وضوح تصویر-نحوه ی تعمیر صفحه نمایش تلویزیون

تنظیم کردن میزان وضوح تصویر-نحوه ی تعمیر صفحه نمایش تلویزیون-اصفهان تی وی سرویس

بهینه کردن تنظیمات تصویر 3تنظیم میزان وضوح تصویر

برای دریافت انواع خدمات تعمیر صفحه نمایش تلویزیون به کارشناسان با تجربه در این زمینه مراجعه فرمایید.
هم چنین هنگامی که وضوح تصویر روی مقدار مناسبی باشد حرکات طبیعی تر به نظر می رسند. از آن جا که شما می خواهید تصاویر تلویزیون تان واضح باشند، بیشتر فیلم ها و برنامه های تلویزیونی در حال حاضر به اندازه کافی واضح هستند. بنابراین، مقدار وضوح تصویر را کمتر از 50% انتخاب کنید.
برای دریافت مشاوره و راهنمایی درباره تنظیم این گزینه و هم چنین تعمیر صفحه نمایش تلویزیون خود در صورتی که با خرابی مواجه شدید می توانید از کارشناسان در این زمینه کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید  انواع خرابی ها در تلویزیون و روش های تعمیر آن ها!

Backlight و چگونگی بهینه کردن آن برای تصویر تلویزیون:

Backlight: نور پس زمینه است. که هر چه کمتر باشد بهتر است. با تغییر نور پس زمینه در واقع میزان نوری که صفحه تلویزیون شما تولید می کند را می توانید عوض کنید. هر چه نور پس زمینه خود را بالاتر ببرید، صفحه نمایش شما روشن تر خواهد بود. بنابراین جزئیات بیشتری در تصویر دیده می شود. با این حال، اگر سطح نور پس زمینه بیش از حد بالا باشد باعث می شود که قسمت های روشن تصویر خیلی روشن ظاهر شود. در صورت بروز هرگونه خرابی برای تعمیر صفحه نمایش تلویزیون خود می توانید به کارشناسان در سایت esfahantvservice مراجعه فرمایید.
می توانید تنظیمات نور پس زمینه تلویزیون خود را بسته به روشنایی اتاق خود عوض کنید. برای جلوگیری از خسته شدن چشم، می توانید مقدار آن را در اتاق تاریک کم کنید و آن را در اتاقی با نور خوب بالا ببرید. با این حال، تنظیم نور پس زمینه کمتر، اغلب دقیق تر است. همه این تنظیمات ممکن است بر هم اثر متقابل داشته باشند بنابراین در صورت لزوم فرآیند تنظیم را تکرار کنید.

نتیجه گیری و سوالات متداول در زمینه بهینه کردن تنظیمات تصویر تلویزیون:

تلویزیون ها نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته اند. کیفیت تصویر خروجی از آن ها نیز روز به روز در حال ارتقا و بهتر شدن است. هنگامی که شما یک تلویزیون را تهیه می کنید تلویزیون شما دارای یک سری تنظیمات پیش فرض است که می توانید در همان حالت از تلویزیون استفاده کنید. همچنین می توانید تنظیماتی را به شکل دستی انجام دهید و آن را مطابق با سلیقه و کاربری خود تغییر دهید. که در این مقاله به بررسی تک تک موارد قابل تنظیم پرداختیم. هم چنین گفتیم در صورت بروز خرابی در صفحه و نیاز به تعمیر صفحه نمایش تلویزیون باید به کارشناسان این حوزه مراجعه فرمایید.

کدام حالت از تنظیمات پیش فرض کارخانه برای تصویر مناسب تر است؟ حالت استاندارد مناسب ترین حالت می باشد.

در چه مواقعی بهتر است از تنظیمات دستی برای تصویر تلویزیون استفاده کنم؟ در صورتی که حالات از پیش تنظیم شده کارخانه مناسب نوع تصویری که ما مشاهده می کنیم نیست بهتر است که به شکل دستی تنظیمات را انجام دهیم. برای کسب اطلاع در این زمینه و تعمیر صفحه نمایش تلویزیون خود می توانید از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.

در صورت بروز مشکل و نیاز به تعمیر صفحه نمایش تلویزیون به کجا مراجعه کنم؟ می توانید به سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه کرده و فرم درخواست تعمیرات را تکمیل نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

نویسنده محمودزاده
مدت مطالعه 10 دقیقه
تاریخ انتشار 22/04/1402

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *