اجزاء تشکیل دهنده تلویزیون-تعمیرات سخت افزاری

اجزاء تشکیل دهنده تلویزیون-تعمیرات سخت افزاری-اصفهان تی وی سرویس


تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری تلویزیون از جمله کارهای بسیار تخصصی می باشد که می بایست زیر نظر متخصص انجام شود. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در اصفهان با دارا بودن متخصصین با تجربه می تواند هرگونه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری تلویزیون را با تعرفه مناسب ارایه دهد.
تلویزیون ها بخش های مختلفی  دارند که از کنار هم قرار گرفتن شان جعبه ی جادویی امواج را به صوت و تصویر تبدیل می کند. از تولید اولین نمونه های آن تغییراتی بسیار زیاد در اجزای تشکیل دهنده ایجاد شده است. همه ی این اجزاء در جهت تولید تصویر با کیفیت و دیدنی به کار گرفته شده اند و فعالیت درست هرکدام از اجزا در کیفیت خروجی تلویزیون تاثیر دارد.

با نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در اصفهان ارایه دهنده انواع خدمات تعمیرات سخت افزاری تلویزیون می توانید از طریق مراجعه به سایت اصفهان تی وی سرویس ارتباط برقرار کنید.

فهرست تصاویر:

سخت افزار تلویزیون 1مین برد

سخت افزار تلویزیون 2برد تیکان

سخت افزار تلویزیون 3بک لایت

قطعات سخت افزاری که نیاز به تعمیر پیدا می کنند کدامند؟

اگر شما پنل پشت تلویزیون را از آن جدا کنید با مجموعه ای از قطعه های مختلف مواجه می شوید. که همه ی آن ها در همکاری با یک دیگر کار می کنند و عملیات دریافت سیگنال های صوتی و تصویری و نمایش صوت و تصویر را انجام می دهند. این اجزاء در بیشتر تلویزیون ها مشترک اند و تنها شاید بعضی از سازندگان برای عملکرد بهتر از بردهایی اضافه تر نیز استفاده کنند.جهت تشخیص خرابی و تعمیر هر یک از اجزاء با نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در اصفهان جهت دریافت خدمات تعمیرات سخت افزاری تماس بگیرید.

مین برد یا مادربرد: که در حقیقت در نقش مغز تلویزیون می باشد. مداری است که ورودی و خروجی صوت و تصویر به آن متصل می گردد. این بخش در حقیقت مغز سیستم است و 4 عملکرد اصلی دارد: CPU  و MCU روی آن، سیستم تلویزیون را کنترل می کنند. مثلا به برد تغذیه می گوید که نور زمینه را روشنش کند و یا به صفحه نمایش می گوید که کی خاموش یا روشن شود. از آن جا که سیگنال ورودی به روش های مختلفی از جمله HDMI، کواکسیال ،USB به تلویزیون ورود پیدا می کند، پردازش سیگنال های ورودی برعهده مادربرد می باشد.

بیشتر بخوانید  4روش برای تنظیمات تلویزیون و کنترل و بهینه سازی تصویر

مین برد تلویزیون-تعمیرات سخت افزاری

مین برد تلویزیون-تعمیرات سخت افزاری-اصفهان تی وی سرویس

سخت افزار تلویزیون 1مین برد

در واقع سیگنال های ورودی را می گیرد و آن را به ویدیو تبدیل می کند و بعد توسط کابل فلت به برد تیکان ارسال می کند. در صورت خرابی این قطعه کل عملکرد تلویزیون دچار مشکل می شود. برای تشخیص خرابی این قطعه و دریافت خدمات تعمیرات سخت افزاری به سایت esfahantvservice مراجعه کنید و فرم درخواست تعمیرات را تکمیل بفرمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود و خدمت رسانی انجام گیرد.

دیگر اجزای سخت افزاری برای تعمیر را بیشتر بشناسید:

آی سی های صدا نیز روی این برد قرار دارند. این آی سی ها شامل تقویت کننده های صدا که بلندگوی تلویزیون به آن ها وصل می شوند نیز می باشند.

برد اصلی شامل بخش مبدل DC-DC است که برق دریافت شده از برد تغذیه را به ولتاژ مناسب برای بخش های دیگر تبدیل می کند. ولتاژهای تیونر، CPU، GPU و RAM از این جا کنترل می شوند. در صورت مواجه شدن با علایم خرابی برد اصلی که در مقالات قبلی گفته شده آن را نزد متخصص ببرید تا به تعمیر آن بپردازد. انواع تعمیرات سخت افزاری تخصصی توسط افراد با تجربه در اصفهان تی وی سرویس ارایه می شود.

برد تغذیه اجزای تلویزیون: این برد برق را به شکل متناوب AC  از ورودی شهر می گیرد و به کمک مدارهای گوناگون به ولتاژ مستقیم DC در سطح های مختلف ولتاژ تبدیل می کند. این بخش نویز تابشی را نیز کنترل می کند و در برابر نویزی که از سایر منابع می آید ایمن است. زیرا در صورت نا ایمن بودن مشکلات متعددی را از جمله خرابی های قطعات متعدد و بالا رفتن بیش از حد دمای قطعات را به بار می آورد. در صورت وجود این علایم برای تعمیرات سخت افزاری به متخصصین کاربلد مراجعه کنید.
برد تغذیه به وسیله ی مادربرد کنترل می گردد. در واقع هنگامی که تلویزیون به برق وصل می شود اول برق به برد تغذیه وارد می شود و سپس ولتاژ خروجی تولید شده به وسیله منبع تغذیه به مادربرد می رود تا به کار بیوفتد. بعد از آن مادر برد فرمان می دهد که کدام بخش به وسیله ی پاور تغذیه بشود. برای تشخیص خرابی برد تغذیه و تعمیر آن به متخصص مراجعه کنید. تعمیرات سخت افزاری در سایت اصفهان تی وی سرویس توسط متخصصین با تجربه انجام می گیرد.

با دیگر اجزای سخت افزاری برای تعمیر آشنا شوید:

بردهای کنترل کننده اجزای تلویزیون: بخش هایی در تلویزیون هستند که با آن ها می توانیم تنظیمات را انجام دهیم. اولین آن ها برد کنترل کننده صفحه کلید است و کاربر می تواند تلویزیون را توسط این کلیدها کنترل کند و از 7 کلید کاربردی تشکیل شده است. در واقع روشن و یا خاموش کردن تلویزیون، عوض کردن کانال و عوض کردن میزان بلندی و یا کم بودن صدا با این کلیدها امکان پذیر است. برد گیرنده از راه دور از یک چراغ  Infrared و یک گیرنده راه دور تشکیل شده است. کاربر می تواند با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون را خاموش و یا روشن کند و وضعیت قسمت های مختلف را تنظیم کند.

بیشتر بخوانید  5 راهنمایی کاربردی برای تعمیر تلویزیون‌ های 4k!

در صورت خراب شدن هریک از این قطعات، تعمیرات سخت افزاری حرفه ای آن ها با مراجعه به سایت esfahantvservice و تکمیل فرم درخواست تعمیر امکان پذیر است.

برد تیکان: به برد کنترل معروف است که معمولا در تلویزیون ال سی دی دیده می شود.

برد تیکان تلویزیون-تعمیرات سخت افزاری

برد تیکان تلویزیون-تعمیرات سخت افزاری-اصفهان تی وی سرویس

سخت افزار تلویزیون 2برد تیکان

عهده دار پردازش ویدیو و اطلاعات تصویر می باشد. این بخش ارتباطی مستقیم با پنل تلویزیون دارد و بخش نمایش تلویزیون مستقیما به این برد وابسته است. این برد در حقیقت سیگنال های ویدیویی را به سیگنالی قابل تفسیر برای ال سی دی تبدیل می کند. در صورتی که مشکلاتی از جمله دوتایی شدن تصویر، صفحه ی سفید رنگ و یا خطوط افقی و عمودی در صفحه نمایش تلویزیون دیدید برد تیکان دچار نقص شده است. دراین صورت باید برای تعمیر آن اقدام کنید. انواع تعمیرات سخت افزاری خود را به اصفهان تی وی سرویس بسپارید.

بک لایت تلویزیون-تعمیرات سخت افزاری

بک لایت تلویزیون-تعمیرات سخت افزاری-اصفهان تی وی سرویس

سخت افزار تلویزیون 3بک لایت

با بک لایت و فلت از دیگر اجزای سخت افزاری آشنا شوید:

بک لایت: تصویری که به تلویزیون ارسال می شود بدون وجود یک منبع نور قابل دیدن نیست. منبع نوری که به دیده شدن تصویر کمک می کند بک لایت می باشد. موقعی که فناوری LCD در پنل ها استفاده شد در تلویزیون این بخش طراحی شد تا تصویر روی صفحه نمایش قابل دیدن باشد. بک لایت نسبت به لامپ های فلورسنت که در گذشته برای این منظور استفاده می شد کارایی بیشتری دارد.

بک لابت مانند نور سفیدی که برای دیده شدن عکس های رادیولوژی استفاده می شود می باشد. بک لایت در یک فاصله مشخص در پشت پنل قرار گرفته است. آسیب به این بخش در کیفیت تصویر نمایش داده شده توسط تلویزیون تاثیر گذار است و باید تعمیر شود. برای تعمیرات سخت افزاری تلویزیون خود می توانید به سایت  esfahantvservice مراجعه کنید و از متخصصین با تجربه بهره مند شوید.

تصویری که در تلویزیون های امروزی میبینید از یک سری ستون های رنگی تشکیل شده است که برای ارتباط این ستون ها قطعه ای به نام فلت طراحی شده است. پردازشگر تصویر و آی سی در وسط فلت قرار دارد. توجه داشته باشید که به هنگام تمیز کردن پنل از هیچ مایعی استفاده نکنید چون شاید رطوبت آن از بین ستون های رنگی رد شود و به فلت برسد که موجب آسیب دیدن آن می شود.در صورت آسیب دیدن فلت برای انجام تعمیرات سخت افزاری در این مورد به افراد کاربلد و با تجربه مراجعه فرمایید.

بیشتر بخوانید  مشکلات مربوط به روشنایی، رنگ‌ها، کنتراست و سایر پارامترهای تصویری را چگونه می‌توان حل کرد؟

کابل فلت و برد کنترل کننده پنل ال سی دی را بشناسید:

کابل فلت هم مجموعه ای از تعداد زیادی رشته ی سیم است که به گونه ای که فضای کمتری را بگیرند در کنار هم قرار گرفته اند و پایان مسیر پردازش شدن تصویر به آن می رسد. این کابل آی سی و پردازشگر را به هم وصل می کند و در طراحی تلویزیون های جدید به کار رفته است. اطلاعات تصویر به این کابل وارد می شود و بعد از عبور از آن به شکل خروجی در صفحه نمایش دیده می شود. در صورتی که با تصویری بی کیفیت روبرو شدید احتمال خرابی کابل فلت وجود دارد. برای تعمیرات سخت افزاری از جمله تعمیر کابل فلت در صورت وجود خرابی در تصویر تلویزیون به متخصصین با تجربه مراجعه فرمایید.

برد کنترل کننده پنل ال سی دی: آن را به نام A/D می شناسند و همه عملکردهای پنل LCD را در کنترل دارد. مثلا ورودی های متفاوت از منبع را به هم وصل می کند و آن را در صفحه نمایش می دهد. صفحات LCD به سیستم عامل نیاز دارند و همه با هم یکی نیستند. هر برد کنترل کننده به سیستم عامل پنل خود نیازمند است.در صورت وجود خرابی در تصویر تلویزیون برای تشخیص خرابی این قطعه به متخصص مراجعه کنید وتعمیرات سخت افزاری خود را به افراد با تجربه در این زمینه بسپارید.

اجزای سخت افزاری تلویزیون در یک نگاه:

مین برد یا مادر برد برد کنترل کننده پنل ال سی دی
برد تغذیه اجزای تلویزیون بک لایت
برد کنترل کننده صفحه کلید فلت تلویزیون
برد گیرنده از راه دور کابل فلت
برد تیکان نویسنده:محمودزاده

 

خلاصه اجزای سخت افزاری تلویزیون و علائم خرابی آن ها:

ما در این مقاله با انواع قطعات سخت افزاری تلویزیون آشنا شدیم و فهمیدیم که تلویزیون متشکل از انواع برد های مختلف می باشد که هر کدام وظیفه ی مختص خود را دارند و همه ی این ها در ارتباط با یک دیگر موجب خروج صدا و تصویر از تلویزیون می شوند. هر یک از این اجزاء در صورتی که خراب شوند در خروجی اختلال ایجاد می شود. درهر صورت خرابی در هر یک از این ها امری کاملا اجتناب ناپذیر است. برای دریافت انواع خدمات تعمیرات سخت افزاری تلویزیون به متخصصین در این زمینه مراجعه فرمایید.

سوالات متدوال درباره اجزای سخت افزاری تلویزیون را در ادامه ببینید:

1.مین برد در صورتی که خراب شود آیا قابل تعمیر است؟ بله قابل تعمیر است و باید برای انجام انواع تعمیرات سخت افزاری به متخصص با تجربه مراجعه کنید.

2.آیا نوسانات برق می تواند منجر به آسیب دیدن تلویزیون شود؟ بله صد در صد. برای جلوگیری از بروز این اتفاقات حدالامکان از محافظ برق مناسب تلویزیون استفاده کنید.

3.برای دریافت خدمات تعمیرات سخت افزاری چگونه اقدام کنم؟ می توانید به سایت اصفهان تی وی سرویس مراجعه فرمایید و بعد از تکمیل فرم درخواست تعمیرات منتظر تماس از طرف متخصصین در جهت رفع مشکل خود باشید.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *